علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکلی در معرفی زلزله زدگان متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی به بانک ها وجود ندارد و فرایند کارها در حال انجام است.
وی افزود: کار نقشه برداری، نظارت و صدور پروانه ساخت برای زلزله زدگان کاملا رایگان است و هزینه ای برای این خدمات از روستاییان دریافت نمی شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن، برای رفاه حال روستاییان و کاهش رفت و آمد به شهر، کارشناسان در روستاها مستقر هستند و تشکیل پرونده ها در روستاها انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره برآورد خسارت زلزله به منازل روستاییان اظهار کرد: حدود 15 هزار واحد مسکونی در روستاها مورد بازدید قرار گرفته و خسارت ها برآورد شده است.
وی تصریح کرد: دو هزار و 400 واحد مسکونی در روستاها نیاز به بازسازی پیدا کرده اند و دو هزار و 100 واحد مسکونی نیز باید تعمیر شوند.
محمدی با بیان اینکه تمام منازل مسکونی در روستاهای استان در برابر حوادث طبیعی بیمه هستند خاطرنشان کرد: کارشناسان شرکت بیمه در حال بررسی خسارت های وارد شده به منازل مسکونی هستند تا غرامت های بیمه ای پرداخت شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون کار آوار برداری در 10 روستای زلزله زده در حال انجام است و ماشین آلات و ناوگان نسبت به انجام آوار برداری فعالیت دارند.
محمدی خاطرنشان کرد: وقوع پس لرزه های پس از زلزله 5.7 ریشتری روز شنبه، 23 اردیبهشت ماه گذشته، شمار روستاهای خسارت دیده از این پدیده طبیعی را به 70 روستا افزایش داد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.