به گزارش ایرنا مجید پورعیسی روز چهارشنبه در همایش یک روزه ساماندهی آمار های ثبتی در این استان با بیان اینکه زمانی که نقشه درستی نداشته باشیم روند کار ها طولانی و پر هزینه تر خواهد شد افزود: باید با نقشه برداری و ثبت آمارها در هزینه ها صرفه جویی کنیم.
وی همچنین بر مدیریت درست داده ها نیز تاکید کرد و افزود: این مهم نیز امری ضروری است، حجم اطلاعات در صورتی که نظام بدهیم مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برخی از مدیریت ها برنامه آماری و نقشه برداری دارند گفت: اما با تغییر مدیریت ها این طرح ها و برنامه ها نیز بلا استفاده می ماند.
وی با بیان اینکه مدیر جدید نباید تفکرات قبلی را نادیده بگیرد اظهار کرد: این امر نیاز به مدیریت یکپارچه دارد، اجرای طرح ها و نقشه برداری ها مقطعی نباشد و هر مدیر یک برنامه را از صفر شروع نکند.
پورعیسی بر ارتباط بین مدیریت ها تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی باید با هم لینک باشند و آمار و اطلاعات را با هم تبادل کنند.
وی بر آماده سازی زیر ساخت ها در حوزه آمار تاکید کرد و گفت: باید در هر زمینه ای بستر های لازم فراهم باشد چرا که روند های طولانی مانع جذب سرمایه گذاری خواهد شد.
وی افزود: یک سرمایه گذار برای دسترسی به اطلاعات و آمار نباید معطل شود بلکه به تمامی اطلاعات باید در سریع ترین زمان دسترسی داشته باشد اما متاسفانه این روند در این استان طولانی است.
این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاران به روز هستند افزود: اما متاسفانه برخی از سایت دستگاه های اقتصادی این استان به روز نیستند و آمار و اطلاعات خیلی قدیمی هستند.
وی با بیان اینکه وقتی سرمایه گذارن به منابع به روز دسترسی نداشته باشند افزود: این امر یک فاجعه است.
پورعیسی بر بهره وری نیز تاکید کرد و گفت: برای رشد اقتصادی باید توانمند سازی کنیم، نیاز سنجی داشته باشیم و شاخص ها را ارتقا دهیم.
وی همچنین به سرشماری ها نیز اشاره ای کرد و افزود: متاسفانه سرشماری ها نیز بسیار زمان بر هستند و تحلیل داده ها نیز دیر به دست کارشناسان می رسد.
وی با بیان اینکه حتی هم اکنون که با آخرین تکنولوژی سرشماری می کنیم باز هم روند طولانی است افزود: آمار و اطلاعات باید سریع و به موقع در اختیار کارشناسان و سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی بر اهمیت آمار های ثبتی تاکید کرد و گفت: باید تمامی دستگاه های آمار های ثبتی و استاندارد سازی داشته باشند تا در مواقع نیاز به راحتی به شاخص ها دست رسی داشته باشیم.
وی به دستگاه هایی همچون شرکت گاز، آب، برق، منابع طبیعی، شهرداری و سایر نیز اشاره کرد و افزود: تمامی این دستگاه ها و نهاد ها نقشه هایی دارند اما با هم لینک نیستند و در اجرای یک طرح بعضا با مشکل نیز مواجه می شوند چرا که تداخل ایجاد خواهد شد.

3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.