حسین عظیمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در آمار های اولیه، شمار روستاهای آسیب دیده از زلزله 50 روستا عنوان شده بود که در روزهای اخیر، ساکنان روستاهای دیگری نیز از خسارت های وارد شده را گزارش داده و متقاضی بازدید شدند.
وی افزود: در آخرین بازدیدهای انجام شده، 20 روستای دیگر به شمار روستاهای خسارت دیده از زلزله در این استان افزوده شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس چهار هزار و 322 واحد مسکونی در روستاهای استان از زلزله هفته گذشته آسیب دیده اند.
وی خاطرنشان کرد: در نقاط شهری استان نیز 10 هزار واحد مسکونی از حادثه زلزله متحمل خسارت شده است.
عظیمی اظهار کرد: در مجموع وقوع زلزله در هفته گذشته به 14 هزار و 322 واحد مسکونی در 2 شهرستان استان خسارت وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون کار آوار برداری در 10 روستای استان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحد خسارت دیده از زلزله در روستاها 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد و در شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ پنج درصد اعطامی شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: در روستاها 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرها 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به بازسازی مسکن های خسارت دیده استان زلزله تزریق می شود.

* 100 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی ناشی از زلزله اشاره کرد و گفت: خسارت های زلزله به تاسیسات زیربنایی 100 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار کرد: تامین اعتبار برای جبران خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی به تهران پیشنهاد شده است اما فرآیند طولانی و زمان بر است اما امید می رود تا با تزریق اعتبار، به انجام کارهای زیربنایی و جبران خسارت ها در تاسیسات سرعت داده شود.
وی افزود: وقوع زلزله هفته گذشته به تاسیسات زیربنایی در حوزه آب، برق، گاز و اماکن دامی خسارت وارد کرده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.