به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سیدنژاد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان با بیان اینکه رویکرد وقف های جدید بیشتر نیاز روز است اظهار کرد: ارزش ریالی این وقف ها بیش از هشت میلیارد و 400 میلیون ریال است.
وی افزود: در مدت مشابه پارسال در این استان همین تعداد وقف به ثبت رسیده بود.
این مسوول نیت واقفان در این وقف ها را کمک به نیازمندان، کمک به تامین جهیزیه زوج های جوان نیازمند، حوزه درمان و دارو، کمک به بیماران سرطانی، ساخت خانه عالم، توسعه امام زاده ها و سایر موارد عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم گفت: از آغازین امسال رویکرد نیت واقفان در راستای این موارد بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 90 وقف به ثبت رسیده بود افزود: در سال جاری 60 وقف به روز رسانی شده است.

*طرح ضیافت الهی در 33 بقعه در خراسان شمالی برگزار می شود
وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در این استان در 33 بقعه در خراسان شمالی برگزار می شود گفت: در این ایام همچنین در هشت بقعه خیمه های معرفت، 19 بقعه جشن میلاد و سفره های افطار، 21 بقعه برنامه شب های قدر و در 23 بقعه نماز عید فطر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این ایام 34 روحانی بومی و از سایر استان ها به امام زاده های این استان اعزام می شوند افزود: همچنین پنج روحانی نیز در امام زاده ها مستقر هستند.
رئوف نژاد اظهار کرد: با احتساب شب های قدر در طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان پارسال تا 200 هزار نفر نیز در برنامه ها مشارکت داشته اند.
وی گفت: چهلمین دوره مسابقات نیز در 9 رشته شامل حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و سایر موارد در بجنورد مرکز استان و سایر شهرستان های این استان در حال برگزاری است که تاکنون یکهزار نفر نیز در این مسابقات شرکت کرده اند.

* در زلزله 5.7 ریشتری در هفته گذشته دو بقعه متبرکه این استان بیش از 80 درصد خسارت دید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در زلزله 5.7 ریشتری در هفته گذشته دو بقعه متبرکه این استان بیش از 80 درصد خسارت دید گفت: به منظور بازسازی به سازمان مدیریت بحران گزارش داده ایم.
تعداد کل موقوفات استان بیش از پنج هزار مورد است که از این تعداد چهار هزارو 633 مورد موقوفه و مابقی آن هم مساجد، حسینیه و مدارس علمیه هستند، تعداد کل رقبات استان هم 10 هزارو 417 مورد است.
استان خراسان شمالی با 863 هزار و 204 نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.