به گزارش ایرنا در جای جای استان خراسان شمالی حضور پرشور عشایر در پای صندوق های رای وصف ناپذیر است و کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد، همگی با حضور در پای صندوق های رای آمده اند تا حمایت خود را از انقلاب اسلامی بار دیگر نشان دهند و با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.
قشر پر تلاش عشایر انسان های بی ادعا و سخت کوشی هستند که با کمترین هزینه در چرخیدن چرخ های اقتصادی کشور نقش مهم و موثری داشته و بهترین خدمات را ارائه می دهند و همچنین سربازان پر افتخار و ذخایر انقلاب و کشور هستند که همواره در صحنه های مختلف حضوری پر رنگ داشته داشته و از انقلاب و نظام دفاع کردند.
هم اکنون که فصل کوچ عشایر و استقرار آنان در مناطق ییلاقی است ولی آنان همچنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای جلوه ای از غیرت و مردانگی در مسیر حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند و بار دیگر وحدت و یکپارچی خود و حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی را به دشمنان کشور نشان دادند.
یکی از عشایر این استان می گوید: باگذشت چندین سال از پیروزی انقلاب، مردم غیور ایران هرروز بیش از گذشته به اقتدار و عزت کشور می‌بالند و در این دوره انتخابات که از حساسیت بالایی برخوردار است حضوری پر رنگ دارند.
مرتضی بلوچی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امام راحل عشایر را ذخایر انقلاب معرفی کردند اظهار کرد: عشایر خراسان شمالی در طول تاریخ کشور همیشه در مقابل استبداد ظلم ایستاده اند و مردانگی و غیرت این قوم برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: انقلاب اسلامی کشور را از زیر بار ظلم و ستم شاهی نجات داد و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموار کرد.
یکی دیگر از زنان عشایر گفت: انقلاب اسلامی زمینه توسعه و پیشرفت کشور بویژه مناطق محروم این استان را فراهم کرده است و باید با حضور خود در انتخابات این تلاش ها را گرامی بداریم.
شهربانو خداییان افزود: ملت ایران پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و نمی گذارد دشمن خدشه ای به این انقلاب وارد کند چرا که کشور به برکت انقلاب اسلامی در مسیر توسعه قرار گرفت و هم اکنون شاهد موفقت های کشور در عرصه های مختلف علمی، فناوری، آموزش و پرورش و ... هستیم.
یکی از جوانان عشایر خراسان شمالی گفت: دشمنان با تمام توان برای اختلاف‌افکنی در بین مردم و یافتن زمینه‌های نفوذ به کشور تلاش می‌کنند.
علی قوی هیکل اظهار کرد: هدف من از حضور در این انتخابات دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است و می خواهم به کشور آمریکا بگویم که با حضور حداکثری مردم ولایت مدار ایران در پای صندوق های رای، شما ظالمان نمی توانید هیچ ضربه و خدشه ای به انقلاب اسلامی ایران وارد کنید.
وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، امید را در دل دوستان انقلاب تقویت و یاس و ناامیدی را برای دشمنان نظام اسلامی به ارمغان خواهد آورد.
یکی از فرهنگیانی که در مناطق عشایری تدریس می کند گفت: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با استفاده از روش‌ها و ترفندهای مختلف سعی در براندازی حکومت و نظام اسلامی داشتند اما با وفاداری ملت به نظام و رهبری، آنان در اجرا کردن نقشه‌های شوم خود ناکام مانده اند.
سعید ناجی اظهار کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ترفندهای جنگ نرم سعی در تخریب عقاید و باورهای نسل جوان دارند که باید بیشتر مراقب بود.
وی گفت: مردم با شرکت در انتخابات نقش مهمی در تعین سرنوست خود و کشوردارند از این جهت باید به انتخاب اصلح در انتخابات توجه کنند تا ریاست جمهوری به دست فرد صالح سپرده شود.
هم اکنون عشایر خراسان شمالی در قالب 5 هزار و 350 خانوار با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در حال برگزاری است.
7186/ 6042 گزارش از: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.