محمدتقی ایرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار نامزدهایی که صلاحیتشان رد شده بود 83 نفر گزارش شد که امروز صلاحیت یک نفر تایید شد و بنابراین شمار رد صلاحیت شدگان نامزدهای استان در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به 82 نفر کاهش یافت.
وی افزود: بر این اساس شمار نامزدهای انتخاباتی شورا در شهر و روستا در این استان به پنج هزار و 101 نفر رسیده است.

*آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات
ایرانی در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت انتخابات اندیشه شده است و مردم ما بار دیگر فردا با حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای، حماسه خلق می کنند.
وی خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشارکت در این رویداد شد و افزود: به یقین حضور و مشارکت مردم به نظام اسلامی کشور تداوم و استحکام می بخشد.

*تخلف های انتخاباتی جزئی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در باره تخلف های انتخاباتی در این استان گفت: خوشبختانه تخلف های گزارش شده قابل اعتنا و مهم نبوده است.
وی با بیان اینکه گزارش هایی از خرید رای دریافت شده است افزود: خرید رای به صورت اهدای کارت خرید، توزیع غذا و مواد غذایی، لباس و کت و شلوار گزارش شده است و البته تذکرهای لازم به ستادهای انتخاباتی که تخلف از آنان گزاش شده، داده شده است.
به گفته ایرانی پرونده های تخلف های انتخاباتی در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.
وی بار دیگر تاکید کرد: فضا در این استان آرام و مناسب است و مشکل قابل توجهی وجود ندارد و همه برای برگزاری انتخابات پر شور آماده هستیم.

* جمع آوری آرا در 1092 شعبه
ایرانی گفت: در این استان یکهزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است.
وی تصریح کرد: در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مکانیزه در انتخابات شرکت می کنند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.