حسن شکوری نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار امداد رسانی و اسکان موقت در قریب به اتفاق نقاط زلزله زده استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد بازسازی و عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی که آغاز شده است می تواند بخشی از نگرانی های مردم را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: با وقوع زمین لرزه بلافاصله کار امداد و نجات آغاز شد و از همان ساعت 12 و 30 دقیقه کار امداد و اسکان اضطراری و راه اندازی چادرها با حضور به موقع نیروهای هلال احمر آغاز شد.
وی افزود: 70 درصد از کسانی که خانه هایشان کاملا تخریب و غیرقابل سکونت بود در همان ساعت های اولیه در چادر ها اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در زلزله اخیر بیش از 40 روستا آسیب دیده اند و تاکنون دوهزار و 770 چادر در روستاها و شهرهای استان برپا شده است.
وی افزود: اردوگاه دسته جمعی در گلستان شهر بجنورد ایجاد شده است و اردوگاه دسته جمعی در ناظرآباد، جوادیه، باقرخان و آذرسا نیز در دست ایجاد است.
به گفته وی تاکنون دوهزار و 783 تخته پتو، یکهزار و 123 تخته موکت، یکهزار چراغ والر، 500 کلمن آب و دوهزار و 800 بسته غذایی میان حادثه دیدگان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین خسارت ها از زمین لرزه 5.7 ریشتری شنبه شب در روستای قصرقجر، بوربور، سلولی و لنگر رخ داده است که متاسفانه دو فوتی به دلیل شدت حادثه داشتیم و 560 مصدوم نیز در مراکز درمانی مورد مداوا قرار گرفتند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.