علی محمدی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد منزل مسکونی در روستاها عمدتا منازل خشتی و گلی است که به علت شدت تخریب دیگر قابل سکونت نیست.
وی افزود: زلزله اخیر به بناهای مسکونی در 49 روستای استان در شهرستان های بجنورد و مانه وسملقان آسیب زده است.
محمدی گفت: یک هزار و 980 واحد مسکونی روستایی نیز نیازمند تعمیر هستند.
وی افزود: بنیاد مسکن برای تعمیر خانه های آسیب دیده از زلزله 40 میلیون ریال تا 120 میلیون ریال تسهیلات اعطا می کند و برای بازسازی هر منزل مسکونی نیز 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 4 درصد اعطا می شود.
وی افزود: علاوه بر این، روستاییان به ازای ساخت هر واحد مسکونی 50 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند و در قالب کمک های معیشتی نیز 20 میلیون ریال به هر متقاضی ساخت منزل تزریق می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نیازمند ساخت خانه در روستاها هستیم گفت: در روستاهای استان با کمبود منزل مسکونی روبه رو هستیم.
وی تصریح کرد: اکنون 109 هزار خانوار روستایی استان در 103 هزار واحد مسکونی سکونت دارند و بر این اساس در روستاهای استان با کمبود منزل مسکونی روبه رو هستیم.
به گفته محمدی، نیمی از منازل در روستاهای استان توسط مردم و یا با استفاده از تسهیلات ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است و براین اساس 53 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.