** آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه بجنورد از جمله حاضران در مصلی بودند.

**با توجه به گرم شدن فضای مصلا به دلیل ازدحام جمعیت، شماری از هواداران و حامیان وی محل سخنرانی را ترک کرده و از بیرون مصلا سخنرانی را گوش دادند.

** گریه پیاپی برخی بچه های خردسال که بعضی بانوان همراه خود آورده بودند موجب شد تا والدین، آنها را به بیرون از مصلا ببرند و برخی ها هم با توجه به گذشت پاسی از شب راهی خانه های خود شدند.

**حامیان رئیسی پیش از ورود وی به داخل مصلا، شعری برای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرائت کردند و هواداران آن شعار 'رئیسی رئیسی حمایت می کنیم' و 'سید محبوب ما رئیس جمهور ما' سر دادند.

** انبوه کاغذپاره های تبلیغاتی بر روی زمین موجب تعجب برخی از شهرندان شده بود.

** هواداران نامزدهای انتخابات شورای شهر بجنورد نیز با استفاده از فرصت به دست آمده اقدام به توزیع پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای خود بین هواداران رئیسی کردند.

**از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون هیچ یک از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی سفر نکرده بودند و رئیسی نخستین نامزد انتخابات بود که به بجنورد سفر کرد.

** قرار بود حسن روحانی دیگر نامزد دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با رئیسی به بجنورد سفر کند که سفر وی لغو شد .به همین خاطر ، در اطراف ستادهای این 2 نامزد انتخاباتی و محل های سخنرانی اعلام شده ترافیک بسیار زیاد بود به طوریکه تردد ماشین ها به سختی انجام می شد.

** با وجود اینکه اعلام شد روحانی به بجنورد سفر نمی کند و سیدحسین قاضی زاده هاشمی به نیابت از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی خواهد کرد، اما حضور مردم در سالن علیدخت بجنورد بسیار چشمگیر بود.
** در جای جای شهر پلاکارد و بنرهایی از 2 نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به چشم می خورد و در جای جای شهر بسیار از جوانان و شهروندان با در دست گرفتن بادکنک هایی به رنگ های مختلف به سمت ستادهای انتخاباتی و محل سخنرانی در حرکت بودند.
**بر شیشه برخی خودروها عکس های نامزدهای ریاست جمهوری نصب شده بود و این خودروها در محل سخنرانی اعلام شده توقف کرده بودند.

** ماموران انتظامی در اطراف محل سخنرانی ها حضور پررنگ داشته و ماموران راهنمایی و رانندگی نیز در آسان سازی رفت و آمد مردم و خودروها تلاش می کردند.

** ستادهای رئیسی و روحانی در روزهای گذشته در شبکه های مجازی اقدام به تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده برای شرکت در آیین سخنرانی این 2 نامزد در بجنورد کرده بودند.

** درچند روز گذشته پیامک هایی با متن 'همشهری گرامی شما دعوتید به دیدار مردم شریف خراسان شمالی با حجت الاسلام دکتر رئیسی و حجت الاسلام دکتر حسن روحانی درروز چهارشنبه 27 اردیبهشت برای مردم این استان ارسال شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.

7186/3007 /6042 / 6037
گزارش از: فاطمه مقدسی باجگیران، ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.