به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حامد مظاهریان سه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: استان یاد شده به علت وجود گسل ها مستعد زلزله است و زمین لرزه شنبه شب با قدرت 5.7 ریشتر و با شتاب 0.6g بوده است.
مظاهریان افزود: خوشبختانه با وقوع زمین لرزه های کاهشی پس از زلزله 5.7 ریشتری امکان وقوع زمین لرزه با مقیاس بزرگتر در این منطقه بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به خسارات مالی ناشی از زلزله گفت: در بخش روستایی 4000 واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند و در بخش شهری بیشترین آسیب به مجموعه مسکن مهر گلستان شهر است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی افزود: اکیپ های ارزیابی جهت بررسی و برآورد خسارت ناشی از زلزله به خانه های مسکن مهر جهت پرداخت تسهیلات اعزام شده اند.
مظاهریان مطرح کرد: خوشبختانه بانک مسکن آمادگی خود را جهت ارائه پرداخت تسهیلات با دوره ی تنفس مناسب به زلزله زدگان اعلام کرده است که این امر موجب کاهش نگرانی ها و آلام مردم در خصوص تامین خسارات مالی شده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.