به گزارش ایرنا علیرضا تابش سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: برای منازل نیازمند بازسازی 200میلیون ریال در روستا و 300میلیون ریال در شهر تسهیلات ارزان قیمت داده می شود.
وی افزود: علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در روستاها و60 میلیون تسهیلات بلاعوض در شهربرای بازسازی منازل پرداخت می شود.
رئیس بیناد مسکن کشور با اشار به بیمه بودن منازل روستایی دراستان خراسان شمالی گفت: روستاییان 150میلیون ریال برای بازسازی خانه خود از بیمه دریافت می کنند.
تابش از پرداخت 20 میلیون ریالی تسهیلات معیشتی برای واحدهای آسیب دیده در زلزله که نیاز به بازسازی داشته باشد خبرداد وافزود: علاوه براین تسهیلات میزان 50میلیون ریال نیزبه افراد نیازمند کمک می شود.
وی تاکید کرد: وام زنجیره ای بهترین نوع تضمین است و این شیوه در بانک های کشور ها دیگر نیز روشی پذیرفته شده است.
رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اقدام خوب استان خراسان شمالی در بیمه کردن منازل مسکونی در روستاها افزود: باید پوشش بیمه ای در کشور حداکثری شود.
تابش با بیان اینکه هیچ نگرانی برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله دراین استان وجود ندارد از استاندار خراسان شمالی خواست تا با شرکت های آب و برق و شهرداری هماهنگی لازم برای دریافت نکردن عوارض ساخت هنگام بازسازی منازل آسیب دیده صورت گیرد.
وی افزود: این افراد یک بار این هزینه ها رادر هنگام ساخت پرداخته اند و در هنگام باز سازی نیاز به پرداخت مجددا این عوارض ندارند.
زلزله ای شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند./7185/7189/ 6042 خبرنگاران : بتول صارمی .کبری علی آبادی انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.