رئیس مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی گفت: احتمال بروز زلزله بزرگ دیگری در خراسان‌شمالی ضعیف است.

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده اظهار کرد: با توجه به یافته‌های علمی موجود و شدت پایین پس‌لرزه‌های اخیر، در شرایط کنونی پیش‌بینی ما این است که احتمال رخداد یک زمین‌لرزه بزرگ دیگر در این منطقه ضعیف است.

شکرچی‌زاده افزود: خراسان‌شمالی همانند دیگر مناطق کشور با توجه به وجود گسل‌ها همواره باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مردم به‌ویژه متصدیان امور ساخت‌وساز و ناظران قرار داشته باشد.

وی همگان را به حفظ آرامش و تدبیر منطقی امور فراخواند و با اشاره به برنامه‌ریزی برای مرمت ساختمان‌های آسیب‌دیده ازجمله مسکن مهر گفت: ارزیابی خسارات واردشده آغازشده ‌و پس‌ازآن، برای پرداخت تسهیلات و کمک به مالکان برای مقاوم‌سازی بناها به‌سرعت اقدام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی بیان کرد: این زمین‌لرزه بار دیگر نشان داد که اگرچه نظارت برسازه‌های جدید و برپایی اسکلت ساختمان‌ها به‌خوبی انجام می‌شود و اکنون ما کمترین آسیب به سازه‌های جدید و اسکلت ساختمان‌های متأثر از وقوع زلزله را شاهد هستیم، اما نظارت بر اجرای سازه‌های داخلی، نماهای ساختمان و تأسیسات آن‌ها باید تشدید شود و مهندسان ناظر در واقع نظارت خود را به تمام مراحل ساخت بناها تسریع دهند و از این تجارب باید برای آینده درس گرفت.

شکرچی‌زاده افزود: باوجود شتاب بالا و بزرگی زمین‌لرزه اخیر خراسان‌شمالی اما به دلیل احداث بناهای مقاوم در سال‌های گذشته در روستاها و شهرها و نیز با توجه به این‌که زمین‌لرزه اصلی فقط ۵ ثانیه طول کشید، حجم خسارات سازه‌ای درمجموع کم بوده است و بیشتر خسارات وارد آمده به این اماکن قابل جبران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.