محمدرضا صالحی دوشنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور که پس از بازدید میدانی این مسوول کشوری از مناطق زلزله زده انجام شد تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این استان بیمه رایگان همه منازل روستاییان بود که می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.
وی با ابراز گلایه از انتشار برخی مطالب غیرمنصفانه درخصوص کمک رسانی و یا تبلیغاتی خواندن پرداخت تسهیلات بازسازی به آسیب دیدگان این حادثه طبیعی خاطرنشان کرد: برخی به شکل غیرمنصفانه پرداخت تسهیلات نوسازی و کمک بلاعوض دولت و حتی غرامت بیمه به آسیب دیدگان را انتخاباتی اعلام کرده اند در حالی که این کمک ها هیچ ارتباطی با موضوع انتخابات ندارد و اگر هر زمان دیگری هم چنین حادثه ای روی دهد، همین تسهیلات و کمک ها در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت.
مقام عالی دولت در پاسخ به توضیح حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که از خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل پوشش گسترده و متنوع از جمله 36 خبر و گزارش در طی 24 ساعت ابتدایی پس از وقوع زلزله تقدیر و تشکر کرد، ضمن تایید عملکرد ایرنا و قابل توجه بودن حضور و نقش پیشرو در اطلاع رسانی تصریح کرد: بحمدولله اکثر رسانه های استان همراهی و فعالیت مناسبی دارند ، هر چند که در فضای مجازی و غیر رسمی متاسفانه بی اخلاقی و بی انصافی باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری گسترده است .
مهندس صالحی در عین حال تأکید کرد: با وجود این مسائل، همه ما موظف هستیم با قوت و جدیت به خدمت رسانی ادامه دهیم و در تسکین و بهبود آلام مردم بکوشیم.
وی از اعزام سیل کارشناسان مشاور و مددکار بهزیستی به مناطق زلزله زده هم خبر داد و گفت: فرهنگ سازی در خصوص اهمیت مقاوم سازی بناها و بیمه اماکن در برابر حوادث طبیعی هم می تواند مورد توجه همگان به ویژه رسانه ها و مدیران دستگاه های مسئول باشد.
وی با اشاره به اسکان اضطراری هشت هزار نفر از مردم خراسان شمالی پس از وقوع زلزله 5.7 ریشترید تصریح کرد: عملیات امداد و نجات طی 5 ساعت ابتدایی وقوع حادثه، پایان یافت که این یک رکود در مدیریت بحران است چرا که در کشورهای پیشرفته دنیا حتی ژاپن نیز استاندارد این عملیات تا حدود 48 ساعت تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و 300 چادر در مناطق مختلف شهری و روستایی زلزله زده توزیع شده است تصریح کرد : از این تعداد فقط 500 تخته در روستای قصر قجر توزیع شده است که در بازدید میدانی امروز از این روستا و گفت و گو با مردم ، اکثر از سرعت عمل در خدمات ارایه شده رضایت داشتند .
ضیائی با اشاره به بهره مندی منازل مسکونی از بیمه رایگان روستایی به عنوان ابتکار مدیریت عالی استان، اظهار کرد: این امر اقدام خوبی است که لازم است سایر استان ها نیز از خراسان شمالی الگوگیری کنند.
7184/1744 ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.