حسن شکوری نسب دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شدت تخریب در این منازل به حدی است که این خانوارها باید در چادرها اسکان داده شوند.
وی افزود: اکنون یکهزار و 593 چادر برپا شده و خانوارهای حادثه دیده در آن اسکان یافته اند.
وی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 730 تخته پتو و یکهزار و 123 تخته موکت میان حادثه دیدگان توزیع شده و هشت هزار و 200 عدد کنسرو نیز به دست آنان رسیده است.
شکوری نسب، تامین ایمنی محموله های موادغذایی را از دغدغه های کنونی این جمعیت عنوان کرد و افزود: نیاز است تا برای تامین امنیت این محموله ها تدبیر شود تا موادغذایی به طور مناسب به مناطق آسیب دیده انتقال داده شود.
وی افزود: گزارش های اولیه از زمین لرزه، حاکی از وارد شدن خسارت به 19 روستای استان بود که چند ساعت بعد خسارت از شهرها و نیز چند روستای دیگر نیز گزارش شد.
وی تصریح کرد: بیشترین خسارت ها از روستای قصرقجر، بوربور، سلولی و لنگر بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه بلافاصله کار امداد و نجات انجام شده است گفت: از همان ساعت 12 و 30 دقیقه کار امداد و اسکان اضطراری و راه اندازی چادرها آغاز شده است.
وی افزود: 70 درصد از کسانی که خانه هایشان کاملا تخریب و غیرقابل سکونت بود در همان ساعت های اولیه در چادرها اسکان داده شدند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.