استاندار خراسان‌شمالی گفت: کمک‌ها و تصمیمات اتخاذ شده برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره به مردم منطقه تبلیغاتی نیست.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صالحی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور وزیر کار برگزار شد، اظهار کرد: کمک‌ها و تصمیمات اتخاذ شده برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره به مردم منطقه تبلیغاتی نیست. همه باید بدانند این خدمات در مواقع بحرانی در تمامی استان‌ها و در تمام دوره فعالیت ٣.٥ ساله دولت یازدهم به همین صورت مدیریت شده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی اعطای تسهیلات و خدمات به زلزله‌زدگان را رنگ و لعاب انتخاباتی می‌دهند، تصریح کرد: اعطای این‌گونه کمک‌ها و وام‌های بلاعوض و خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان ارتباطی به انتخابات ندارد و این حادثه هر زمان دیگری رخ می‌داد، همین خدمات به حادثه دیدگان داده می شد.

صالحی تاکید کرد: اگر خدمات ارائه و منظور شده برای حادثه دیدگان بیان نشود، امید در میان مردم و حادثه دیدگان ایجاد نمی شود و وقتی این خدمات گفته می شود، عده ای آن را به انتخابات ارتباط می دهند که این درست نیست. نمی‌توان به این دلیل که عده‌ای ممکن است فعالیت‌های دولت را سوء‌تعبیر می‌کنند به وظایف قانونی خود در قبال مردم بویژه در این شرایط خاص اقدام نکنیم.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه مرکز مدیریت بحران در این استان وجود ندارد، گفت: ساخت و راه‌اندازی مرکز مدیریت بحران و مرکز مرتبط با مسائل بهداشتی در این استان بسیار ضروری است و به‌شدت به آن نیازمندیم. اعتبار اولیه در این‌باره 35 میلیارد ریال مورد نیاز است و در مجموع 50 میلیارد ریال در این‌باره باید تامین شود که درخواست مساعدت داریم.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی مجموعه گستان‌شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن‌مهر خاطرنشان کرد: باید کارگروهی متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری، بانک مسکن و بیمه به سرعت تشکیل شود و مشکلات را بررسی کند. ساخت و بازسازی منازل زلزله‌زده در روستاهای استان از فردا آغاز می‌شود. کارهای بنیاد مسکن که از فردا آغاز می‌شود حتما با همکاری بیمه باشد تا در آینده مشکلی در تامین پرداخت‌های بیمه ایجاد نشود.

صالحی با تقدیر از همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران در حادثه زمین‌لرزه شب‌گذشته گفت: تمام دستگاه‌ها در این زمینه اقدامات خوب و مناسب داشته‌اند. همان نصف‌شب، کار بررسی آسیب‌های احتمالی انجام شد و ساعت 2:30 بامداد کار مربوط به امداد و نجات به این معنا که مطمئن شدیم که دیگر انسان زنده‌ای زیر آوار نیست، پایان یافت. اکنون در شهرها و روستاها مشکلی در تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و نیز راه‌های دسترسی وجود ندارد.

وی گفت: از استان‌های خراسان رضوی، گلستان، خراسان‌جنوبی و اصفهان برای کمک به امدادرسانی و مدیریت بحران اعلام آمادگی شد و از استان‌های سمنان خراسان رضوی و گلستان امداد دریافت کردیم و کمک دهی آنان به ما رسید. نانوایی‌ها باید به سرعت در مناطق آسیب‌دیده فعال شود زیرا حل مشکل پخت در روستاهای حادثه‌دیده یکی از ضروری‌ترین کارها و الزامات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.