به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان روند درمان مصدومان این حادثه قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.
ربیعی در ادامه بازدید از روستاهای زلزله زده در جمع خانواده جانباخته زلزله شنبه شب روستای لنگر بجنورد حضوریافت و از آنان دلجویی کرد.
در این بازدید ها اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندارخراسان شمالی و شماری از مسئولان استانی نماینده رئیس جمهوری را همراهی می کردند.
واحدهای مسکونی روستای 700نفری لنگر که در 13کیلومتری بجنورد واقع است در اثر زلزله شنبه شب 40تا 60 درصد آسیب دید.
در زمین لرزه شب گذشته خراسان شمالی 400نفر مصدوم شدند و 2نفر هم در این حادثه جان خود را از دست دادند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 223 نفر از این مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و 177 نفر نیز در بیمارستان ها بستری شدند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای شنبه شب با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه خراسان شمالی را لرزاند که کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود.
شدت این زمین لرزه به قدری بود که در سایر شهرستان های این استان هم احساس شد.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.
مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند./7189/7185 / خبرنگاران: بتول صارمی، کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.