به گزارش ایرنا ، محمدمهدی شهریاری نماینده اسبق 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس پنجشنبه در گردهمایی حامیان دکتر روحانی اظهار کرد: برجام با تدبیر دولت و حمایت های مردم و رهبری انقلاب به ثمر رسید و کسانی امروز آن را زیر سوال می برند و جالب این جاست که خود را نیروهای ارزشی و ذوب در ولایت می دانند.
سرکنسول ایران در آلمان با تأکید بر این که رأی مردم در سال 92 کشور را به مسیر عقلانیت بازگرداند، افزود: به دلیل تحریم ها در دولت سابق 11 میلیارد دلار فقط نصیب شرکت های هواپیمایی خارجی شد که این رقم معادل 40 هزار میلیارد تومان و کل یارانه سالانه است.
وی ادامه داد: منتقدان و مخالفان دکتر روحانی باید از این دولت سپاسگزار باشند که با حل مشکل تحریم ها، زمینه سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کرد.
این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این که منافع برجام برای کشور بسیار فراوان بوده و تنها به صنعت هواپیمایی محدود نمی شود، گفت: رقبای امروز دولت در مناظرات خود مشکلات مردم در دولت سابق در حوزه درمان بر اثر تحریم دارویی را فراموش کرده اند و یا این موضوع که به دلیل تحریم های شدید، کشورمان در حوزه کشاورزی مجبور به واردات سموم غیراستاندارد از چین و هند شده بود که سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد.
نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نامزدهای طیف مقابل در مناظره ها همه اصول اخلاقی را زیر پا گذاشتند و حتی نقاط قوت جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته را سیاه نشان دادند به نحوی که می توان گفت سیاه نمایی های آن ها حتی بیشتر از سیاه نمایی آمریکا و اسرائیل بوده است.
شهریاری با افزودن این که آن ها هیج برنامه ای برای اداره کشور و تحقق وعده های انتخاباتی خود به مردم ارائه نکرده اند، خاطرنشان کرد: اگر در کشور هنوز مشکلاتی مثل بیکاری وجود دارد، به این دلیل بوده که خسارات 8 ساله دولت سابق که به کشور وارد آمد، برای ترمیم نیاز به سال ها تدبیر دارد و ازجمله این که سالانه باید میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی به کشور وارد شود تا رشد اقتصادی پایدار و اشتغالزایی را شاهد باشیم.
سرکنسول کشورمان در فرانکفورت آلمان با بیان این که قبل از برجام، حتی مقامات دست چندم اروپایی تمایلی به دیدار و مذاکره با مسئولان ارشد ایران نداشتند، گفت: اما پس از برجام شاهد هستیم که مدیران شرکت ها و مقام های سیاسی اروپایی تقاضاهای زیادی برای دیدار و گفت و گو با جمهوری اسلامی ایران دارند و تقاضاهای سرمایه گذاری خارجی زیادی داشته ایم.
شهریاری با اشاره به شعارهای برخی نامزدهای ریاست جمهوری که ایجاد میلیون ها شغل را به جوانان وعده داده اند، گفت: نه فقط ایجاد 5 میلیون شغل، بلکه حتی ایجاد 8 میلیون شغل و رشد اقتصادی 12 درصدی هم در کشور میسر است ولی تحقق این شعارها به تعامل مثبت با دنیا نیاز دارد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس با اشاره به برخی از توفیقات دولت یازدهم خاطرنشان کرد: چون تورم تک رقمی شده، نامزدهای رقیب در مناظره ها سخنی در این باره به میان نمی آورند ولی تلاش می کنند با شعارهای غیرعملی مثل افزایش یارانه ها گداپروری در جامعه را بیشتر کنند و بدون توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و با سوء استفاده از امکانات بیت المال کسانی را به روستاها گسیل کرده اند تا به دروغ، مردم را بترسانند که در دولت بعدی دکتر روحانی یارانه آن ها قطع خواهد شد.
وی با افزودن این که در دولت یازدهم اقدامات بسیار بزرگی برای روستاها انجام شده است، گفت: در همین راستا، دولت برنامه های خوب دیگری هم در دست اجرا دارد اما برای این که شائبه انتخابات پیش نیاید، از بیان آن ها خودداری کرده است اما به نظر من باید درباره آن ها اطلاع رسانی شود تا عموم مردم به ویژه روستاییان از خدمات و برنامه های دولت مطلع شوند.
شهریاری گفت: ما اطمینان داریم همان طوری که مرحوم آیت الله هاشمی گفته بود، در دولت بعدی دکتر روحانی شرایط جامعه بسیار بهتر از وضع کنونی خواهد بود به ویژه این که زیرساخت های خوبی فراهم شده و برنامه های اقتصادی دولت به ثمر می نشیند.
او اضافه کرد: با تدابیر اقتصادی مناسب دولت کنونی و ادامه سیاست های با ثبات در عرصه داخلی و خارجی نه تنها سرمایه های خارجی زیادی جذب خواهد شد، بلکه سرمایه های داخلی هم به کمک رشد و تولید کشور می آید و حتی رشد 12 درصد اقتصادی و ایجاد 8 میلیون شغل هم دست یافتنی است.
وی با تأکید بر اهمیت آگاه کردن مردم به خصوص در روستاها و شهرهای کوچک از وضعیت سابق و فعلی کشور و خدمات دولت و غیرعملی بودن وعده های رقبای دکتر روحانی، از نامزدهای رقیب و هواداران آن ها نیز خواست که رقابتی سالم و منصفانه را رقم بزند و از دروغ و سیاه نمایی بپرهیزند و اصول اخلاقی را در تبلیغات و مناظره ها رعایت کنند و هوشیار باشند که همه مردم و گروه های سیاسی در یک کشتی نشسته اند و بهبود اوضاع کنونی به نفع همه خواهد بود.
7184/1744/ 6016 خبرنگار: محسن داوری **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.