علی روحانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر اخیر مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز ایران و مدیر حساب 100 امام (ره) بنیاد مستضعفان کشور و کارشناسان ارشد حوزه مسکن روستایی بنیاد مسکن، به صورت شفاهی قول گرفته ایم که 50 واحد مسکونی دیگر برای خانوارهای دو معلول در روستاهای این استان ساخته شود.
وی افزود: تاکنون 215 خانوار دو معلول در روستاهای استان مشمول استفاده از تسهیلات و کمک های این بنیاد شناخته شده اند که از این میزان برای ساخت منزل 105 خانوار برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: 105 خانوار مزبور به بانک ها معرفی شده و پرونده آنان منجر به انعقاد قرار داده شده است.
روحانی اظهار کرد: تاکنون 80 واحد مسکونی تکمیل شده و مابقی نیز در دست اجرا است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: خانواده های دو معلول در روستاها برای ساخت هر واحد مسکونی 180 میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی از محل طرح ویژه مسکن روستایی دریافت می کنند و علاوه بر آن 180 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض برای ساخت منزل آنها تزریق می شود.
وی تصریح کرد: پرداخت 100 میلیون ریال از این منابع توسط بنیاد مسکن تعهد شده و 60 میلیون ریال نیز از طرف بهزیستی تامین می شود.
روحانی اظهار کرد: از محل منابع حساب 100 امام(ره) نیز برای ساخت هر واحد مسکونی 20 میلیون ریال پرداخت می شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره تامین زمین ساخت مسکن خانوارهای دو معلول گفت: تاکنون مشکل تامین زمین حدود 30 مورد از این پروژه ها توسط این بنیاد حل شده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.