احمد کنعانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سرما زدگی ناشی از شرایط جوی، 9 اردیبهشت امسال 295 میلیارد و 900 میلیون ریال به باغات شهرستان خسارت زد.
وی با اشاره به اینکه، محصولات انگور، گردو و بادام بیشترین خسارت ناشی از سرمازدگی را داشته است بیان کرد: از مجموع 3 هزارو 859 هکتار باغات انگور شهرستان یک هزارو 571 هکتار خسارت دیده است.
کنعانی افزود: بیشتر باغات بادام شهرستان دیمی است و از972 هکتار، خسارت در 624 هکتار مشاهده شده که به 73 درصد این محصول در این سطح خسارت وارد شده است و پارسال هم به این محصول 80 درصد خسارت وارد شده بود.
وی سطح زیر کشت باغات گردو شهرستان را 574 هکتار بارور وغیر بارور عنوان کرد و گفت: خسارت به مقدار 78 درصد در سطح 490 هکتار از باغات گردو برآورد شده است.
وی افزود: از مجموع یک هزارو 571 هکتار باغات انگور خسارت دیده، 805 هکتار و از 490 هکتار باغ گردو خسارت دیده 25 هکتار، بیمه بوده اند.
در مجموع در شهرستان فاروج فقط 900 هکتار از باغات بیمه شده است.
سطح اراضی کشاورزی وباغی شهرستان فاروج 60 هزار هکتار است که در 30 هزار هکتار کشت انجام می شود.
***سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند
7187،1744 خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.