به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان، عبدالله یوسفی روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان غرامت بیمه ای مربوط به سال گذشته است.
وی افزود: تاکنون حدود 96 درصد از غرامت های بیمه ای سال 95-94 استان خراسان شمالی پرداخت شده است و حدود چهار درصد باقی مانده نیز طی هفته های آینده به حساب خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی واریز خواهدشد.
یوسفی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در تاریخ 9 اردیبهشت ماه جاری در مناطقی از استان خسارات بسیار سنگینی بر بخش باغبانی استان وارد شده است که این خسارت در باغات انگور، گردو، سیب، زردآلو، بادام و برخی درختان هسته دار است.
وی افزود: میزان خسارت در مناطقی به خصوص در شهرستان شیروان تا 100درصد است و در فاروج، اسفراین و جاجرم نیز خسارت وارد شده است.
وی اظهار کرد: عمق خسارت به گونه ای است که در برخی مناطق، علاوه بر نداشتن هیچگونه محصولی در سال جاری محصولات سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است و حتی در صورت عدم رسیدگی مناسب به باغ امکان خشکیدگی بخصوص در انگور و گردو وجود دارد.
یوسفی میزان خسارت به باغات این استان را یک هزار و 570 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین خسارت با یک هزار و 240 میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان است.
یوسفی سطح خسارت دیده را هفت هزار و 764 هکتار عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در زمان خسارت بتوانیم به آنان کمک کنیم.
وی سطح باغات این استان را 40 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: متاسفانه تنها 13 درصد از باغان این استان زیر پوشش بیمه رفته اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مهمترین اهرم حمایتی از بهره برداران بخش کشاورزی در مواقع وقوع خسارت، بیمه محصولات کشاورزی دانست و گفت: ضرورت دارد که بهره برداران بخش کشاورزی برای جبران خسارت درصورت وقوع حادثه، توجه جدی نسبت به بیمه نمودن محصولات خویش داشته باشند.
خراسان شمالی 344 هزار عرصه کشاورزی با بیش از 82 هزار بهره برداری بخش کشاورزی دارد.
سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی از این استان تولید می شود.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.