به گزارش ایرنا دکتر سید احمد هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی جوان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس پایش تن سنجی که در سطح این استان انجام شده است، این قشر هم اکنون فعالیت بدنی کمی دارند.
وی تعداد جوانان این استان را 163 هزار و 126 نفر عنوان کرد و افزود: 32 درصد از این جمعیت تحت پوشش طرح پایش قرار گرفتند.
وی افزود: 7.5 درصد جوانان این استان چاق هستند، 97 درصد نمک بیش از مجاز استفاده می کنند، 42 درصد سبزی و میوه کم مصرف دارند و 9 درصد نیز فشار خون دارند.
هاشمی با بیان اینکه رده سنی 18 تا 25 سال گروه سنی جوان محسوب می شوند افزود: این گروه بسیار فعال و پر انرژی هستند، و خیلی از بیماری ها و حوادث نیز در گروه سنی رخ می دهد.
وی بر بحث سلامت روان تاکید کرد و افزود: این قشر پر انرژی بعضا در معرض مسایل و آسیب های اجتماعی و خانوادگی قرار می گیرند که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اشاره ای به بحث افسردگی نیز کرد و گفت: این مورد نیز باید مورد توجه قرار گیرد و هم اکنون در پایگاه های سلامت کارشناسان بهداشت و روان خدماتی روان شناسی را ارائه می دهند که از قشر جوان می خواهیم تا به این مراکز برای رفع مشکلات خود مراجعه کنند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اشاره به بیماری ایدز نیز کرد و افزود: با توجه به آمار ها بیشترین گروهی که درگیر این بیماری عفونی شده اند گروه سنی جوان هستند .

**شناسایی 70 نفر مبتلا به ایدز
وی اظهار کرد: هم اکنون 70 نفر که دارای بیماری ایذر هستند در این استان شناسایی شده اند که از مجموع این تعداد 40 نفر زنده و مابقی نیز فوت شده اند.
وی با بیان اینه روند بیماری در بین زنان نیز رو به رشد است اظهار کرد: در سال های گذشته پنج درصد از افرادی که دچار بیماری ایذر بودند زنان تشکیل م یدادند اما هم اکنون به 15 درصد رسیده اند.
هاشمی در بخش دیگری ا ز سخنانش بر تغییر رفتار ها در جامعه نیز تاکید کرد و افزود: افراد جامعه باید به این مهم دست یابند که از خود مراقب داشته باشند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.