مهدی مودی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 4 هزار نفر در دوره سوادآموزی، 2 هزار نفر در دوره تحکیم و 2 هزار و 400 نفر در دوره انتقال هستند که احتمال دارد بنا به دلایلی دوره انتقال به 2 هزار نفر تقلیل پیدا کند.
وی با بیان اینکه از تعداد کل سوادآموزان جذب شده برای سال جاری هزار و 477 نفر اولیای بی سواد هستند گفت: هم اکنون فعالیت سوادآموزی را آزاد کردیم که شهرستان ها مجاز به ثبت نام اولیای بی سواد، ثبت نام به صورت متفرقه و ثبت نام بی سوادان نیروهای مسلح و زندان هستند.
مودی با بیان اینکه سهمیه سوادآموزی این استان در سال گذشته 10 هزار نفر است افزود: از این تعداد 2 هزار و 600 نفر دوره انتقال، 2 هزار و 400 نفر تحکیم و پنج هزار نفر برای بی سوادان بود.
به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.