به گزارش ایرنا مجیدپور عیسی روز شنبه در نشست خبری گفت: دولت تدبیر و امید قول داده است تا پایان دولت یازدهم تمامی اعتبارات مصوب شده را اختصاص دهد و در این ایام پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته ایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعتبارات استان نیز گفت: پارسال از محل اعتبارات ملی، استانی، سفر رهبری و ردیف های اعتباری 11 هزار و 800 میلیارد ریال مصوب شد که از مجموع این میزان 65 درصد شامل هفت هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی افزود: امسال انتظار داریم 12 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد که تاکنون پنج هزار و 800 میلیارد ریال به صورت شفاف ابلاغ شده است.
وی بر استفاده از بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: رسانه ها در این راستا می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و می خواهیم تا در این خصوص بیشتر بپردازند تا این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
این مسئول بر سیاست گذاری استان در برنامه ریزی استفاده از توان و ظرفیت بخشی خصوصی تاکید کرد و گفت: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب نامگذایر دشه است باید این مهم را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم و در تمامی بخش ها و حوزه ها فراگیر شود.
پورعیسی اظهار کرد: تمامی بخش های خصوصی و حاکمیتی برای اینکه فرمایش رهبری عملیاتی شود باید با هم مشارکت داشته باشند و دولت با همکاری و مشارکت نهادهای مدنی، موسسه ها، بانک ها و سایر در این راستا اقدام کنند.
وی افزود: حتی دستگاه های خدمات رسان از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش و بهترین خدمات را ارئه دهند .
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به 30 درصد مجوز های کشور در حوزه سرمایه گذاری خارجی که متعلق به این استان بوده است اشاره کرد و گفت: در این راستا تلاش و رازنی های زیادی شده است و هم اکنون چهار شرکت برای تولید انرژی پاک اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی توانمندی انرژی بادی و خورشیدی را دارا است افزود: این استان در کشور و حتی نسبت به کشورهای اروپایی از این نظر توانمندی ویژه دارد که باید از این پتانسیل در راستای سرمایه گذاری استفاده مطلوبی داشته باشیم.
پورعیسی همچنین به پالایشگاه نفت کالیمانی نیز اشاره ای کرد و گفت: این پروژه بزرگ بسیار پیچیده است و سرمایه گذار خارجی خدمات را فراهم کرده و تاکنون اقداماتی نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه حتی اگر اجرای این پروژه چند سال طول بکشد باز هم تحولی در منطقه ایجاد خواهد کرد افزود: باید بسترهای لازم و فرهنگ سازی را در این خصوص آماده کنیم.
وی در بخش دیگر ایز سخنانش به گردش مالی بانک های این استان نیز اشاره کرد و افزود: به طور متوسط در سال 10 هزار میلیارد ریال گردش مالی است که باید با تعامل و برنامه 20 تا 30 درصد از این منابع را به سمت حوزه های اشتغال در بخش خصوصی هدایت کنیم.
وی در خصوص سن گندم و بیماری سفیدک انگور نیز گفت: در این راستا نیز برای خرید سم، مبارزه با آفات و بیماری ها ، آموزش و سایر اقداماتی انجام شده است اما برای بحث خسارت تاکنون مبلغی اختصاص داده نشده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی نیز افزود: برای راه اندازی این منطقه برای امسال 50 میلیارد ریال اختصاص خواهیم داد و همچنین برای سال آینده نیز 50 میلیارد ریال در نظر خواهیم گرفت تا این امر عملیاتی شود.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.