احمد یزدانی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین گستره بیابان های استان مربوط به شهرستان جاجرم با 112 هزار و 577 هزار هکتار است، اسفراین 39 هزار و 331 هکتار و شهرستان گرمه 31 هزار و 748 هکتار است.
وی عوامل طبیعی و عوامل انسانی را از جمله علل ایجاد بیابان در استان دانست و گفت: در این راستا کاشت و مدیریت جنگل های دست کاشت در گستره15 هزار و 851 هکتار با استفاده از گونه تاغ در دست اجرا است.
یزدانی افزود: انجام سایر پروژه های بیابان زدایی مثل نهال کاری (استفاده از گونه های آتریپلکس، قره داغ و تاغ ) و مدیریت هرزآب همراه با بذرکاری و قرق هم در دست اقدام است.
رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: روش های مکانیکی نیز شامل یک پوشش فیزیکی برای تثبیت تپه های ماسه ای در مناطق بیابانی است که این پوشش ها شامل مالچ های گیاهی مثل خرده های برنج، گندم، شن و گراول و یا مالج های نفتی است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.