روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گزارشی به ایرنا اعلام کرد: سیدعباس صالحی در نشست فرهنگی خراسان شمالی که در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به سفر خود به این استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در خراسان شمالی و توانمندی ها در حوزه چاپ و نشر، قابلیت های این استان در انجام فعالیت های فرهنگی بسیار خوب است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی سابقه دیرین و کهن دارد گفت: این استان مفاخری همچون 'ابوالعباس اسفراینی' و 'سعدالدین تفتازانی' در خود پرورانده است.
وی تنوع قومیت ها در خراسان شمالی را از ویژگی های بارز این استان عنوان کرد و افزود: این تنوع همراه با وجود مذاهب اسلامی در استان از ویژگی های بارز این استان است.
صالحی، پیوند با فرهنگ اصیل بومی و ایرانی که از فرهنگ غنی و ایرانی بهره مندند را از عوامل بسیار مهم در تعالی فرهنگی ذکر کرد.
مدیرکل اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در نشست فرهنگی خراسان شمالی، فلسفه وجودی چنین نشست ها را معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عنوان کرد.
محمدمهدی احمدی با بیان اینکه خراسان شمالی محل حضور خرده فرهنگ ها است اظهار کرد: با وجود فرهنگ اسلامی و ایرانی غنی و خرده فرهنگ های ارزشمند در استان نباید احساس خلاء فرهنگی دست دهد.
احمدی افزود: لازمه این کار شناخت فرهنگ عمیق ایرانی و اسلامی است.
وی تاکید کرد: یکی از رسالت های اصلی ما نسبت به این موضوع انتقال فرهنگ بین نسل جوان است تا شکاف فرهنگی بین حال و گذشته اتفاق نیفتد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: وجود فرهنگ های متنوع در کنار مذاهب اسلامی از شاخص های مهم فرهنگی این استان است.
حسین فرخنده با اشاره به جاذبه های فرهنگی استان در بخش موسیقی و صنایع دستی اظهار کرد: هنر و فرهنگ استان قابلیت غنی شدن و غنا بخشیدن به سایر هنرها را دارد.
وی تاکید کرد: برای برنامه ریزی توسعه فرهنگی در استان باید به شناخت میراث فرهنگی هنری استان برسیم.
فرخنده اظهار داشت: باید بدانیم چه پیشینه فرهنگی داریم و وضعیت فعلی مان چیست؟ چه امیدی می توان داشت؟ و چه باید کرد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش مفاخر بزرگ در مشارکت و ساختن تمدن بزرگ اسلامی افزود: اکنون نیز استان به لحاظ قابلیت های نیروی انسانی جزء 10 استان کشور است.
فرخنده به علاقه مندی مردم استان به حضور در اجراهای هنری، خرید کتاب، استقبال از سینما و هنرهای نمایشی را از سرمایه های بی بدیل در خراسان شمالی ذکر کرد.
وی تصریح کرد: با تلاش بیشتر استان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی پرنشاط و یک مرکز بزرگ فرهنگی گردشگری در کشور دارد.
نشست فرهنگی استان خراسان شمالی 15 اردیبهشت ماه جاری در محل سی و امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.