محمدرضا صالحی در این نشست که عصر چهارشنبه برگزار شد، هم چنین تصریح کرد: یکی از افتخارات استان این بوده است که در تخصیص باقیمانده اعتبارات سال 95 که ماه گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافت، حدود 40 درصد کل آن اعتبار به این استان اختصاص یافت؛ به گونه ای که برای خراسان شمالی 670 میلیارد ریال و برای مجموع 30 استان دیگر 970 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص یافت تا بدین ترتیب، تخصیص کامل اعتبارات استانی را شاهد باشیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تأکید کرد که برای جذب کامل اعتبارات تا تیرماه آتی که پایان سال مالی 95 محسوب می شود، همت کنند تا حتی یک ریال از این منابع به خزانه بازگشت داده نشود.
وی اظهارامیدواری کرد که این استان در تخصیص و جذب اعتبارات سال جاری نیز کاملا موفق عمل کند تا مردم ارتقای هر چه بیشتر شاخص های توسعه ای این خطه را شاهد باشند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و شعار سال و بیان این که این استان امسال پایلوت توسعه انرژی خورشیدی خواهد بود، تأثیر آن روی موضوع اشتغال مولد و پایدار را یادآور شد و گفت: باید اشتغال در حوزه های کشاورزی و صنایع تبدیلی و پایین دستی را نیز بیش از گذشته رونق دهیم تا به کف رقم اشتغال تعیین شده برای سال جاری که 10 هزار فقره است، دست یابیم.
وی با افزودن این که با تحقق این امر، عدد مطلق بیکاری در استان افزایش نخواهد یافت، گفت: پس از آن می توان با برنامه ریزی منسجم، به سوی اشتغالزایی بیشتر و کاهش نرخ بیکاری در استان گام های بعدی را برداشت.
صالحی هم چنین با اشاره به رشد اعتبارات ملی دستگاه های استان در حوزه های مختلف با ذکر نمونه ای خاطرنشان کرد: کل اعتبارات در اختیار وزارت راه و شهرسازی طی سال گذشته برای توسعه راه های کشور 5 هزار میلیارد ریال بود که 20 درصد آن معادل هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی اختصاص یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست، بودجه هزینه ای مصوب این استان در سال گذشته را هزار و 330 میلیارد ریال، ولی عملکرد آن را بیش از رقم مصوب، یعنی معادل هزار و 770 میلیارد ریال برشمرد.
مجید پورعیسی رقم مصوب بودجه هزینه ای استان برای سال جاری را نیز حدود هزار و 680 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از 11 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات تملکی مصوب سال گذشته استان 75 درصد آن یعنی 8هزار و 850 میلیارد ریال آن محقق شد و پیش بینی کرد، رقم مصوب امسال از این محل با احتساب اعتبارات سفرهای رهبری و رئیس جمهوری بیش از 12 هزار میلیارد ریال باشد./
7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.