حضرت قلی حیدری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گلایه شهروندان این استان در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز همان نرخ قبلی است که هم اکنون نرخ هر کیلو گرم گوشت قرمز گوساله و گوسفند 310 تا 320 هزار ریال و گوشت درجه یک بدون چربی و استخوان در این استان کیلویی 330 هزار ریال است.
وی گفت: افزایش نرخ گوشت قرمز در برخی از قصابی های این استان غیرقانونی است که سازمان تعزیزات، بازرسی و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید وارد شوند و با متخلفین این موضوع برخورد صورت گیرد.
حیدری افزود: براساس برنامه سنوات گذشته چون دامداران دام سبک خود را از اوایل بهار و اردبیهشت ماه به بازار عرضه می کنند و به جهت اینکه دام زیاد وارد بازار می شود این روند کاهش پیدا می کند.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ گوشت قرمز در این استان افزایش نداشته است گفت: قیمت مناسب بهاره باعث می شود دامدار دام خود را به بازار عرضه کند.
علی مبارکی با بیان اینکه دولت برای حمایت از مصرف کننده، صادرات دام زنده از کشوری به کشور ممنوع شده است اظهار کرد: هم اکنون کسی هم تمایل به صادرات ندارد چون دام خود را در ایران به راحتی به فروش می رساند.
به گفته وی در سال 95، 20 هزار و 860 تن گوشت قرمز در این استان تولید شد.
استان خراسان شمالی 85 واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.