علیرضا علیخانی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تحقق برنامه های حوزه ایمنی، 816 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف سیمی تبدیل با کابل خودنگهدار (عایق) شد تا با برخورد هر شی خارجی، شاخه های درخت یا... خطرآفرین نباشند.
وی هدف گذاری امسال شرکت در حوزه تعویض شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار را ، 850 کیلومتر دیگر عنوان کرد وگفت: از پارسال استفاده از سیم های روپوش دار به جای سیم آلومینیومی لخت در شبکه فشار متوسط دستور العمل شد تا در شهرها با 3 لایه عایق وخارج از شهر یک لایه عایق استفاده شود.
وی یادآور شد: در شبکه های موجود در سطح شهرها هم در سال گذشته 16کیلومتر شبکه آلومینیومی لخت را تبدیل به تی اس تی کردیم و امسال هم تعویض سیم 150 کیلومتر دیگر را در برنامه داریم که به تناسب تخصیص اعتبارات انجام می شود.
علیخانی با اشاره به اینکه پارسال 2 حادثه برق گرفتگی برای نیروهای فعال در شرکت برق استان رخ داد که یکی منجر به فوت و دیگری سوختگی شد بیان داشت: چهار حادثه هم برای مردم رخ داد که از این تعداد 2 مورد منجر به فوت شد.
علیخانی گفت: در سال های گذشته ، تامین لوازم ایمنی به پیمانکاران واگذار شده بود که در بعضی موارد سهل انگاری هایی مشاهده می شد ودر همین راستا در سال های 84-83 هم شاهد 7 فوتی ناشی از بروز حوادث برق بودیم .
وی با اشاره به اینکه در تامین لوازم ایمنی باید همه تلاش ها را انجام داد، گفت: تامین لوازم ایمنی به شرکت برق واگذار شده که با آموزش نیروها شاهد کاهش این حوادث هستیم.
وی به برگزاری همایش روز صنعت برق با محوریت ایمنی و با حضور نیروهای شرکت برق شهرستان های فاروج وشیروان در محل امامزاده دوآب شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: برنامه های حوزه ایمنی با این برنامه امسال آغاز شد واین فعالیت ها در قالب های مختلف برای ارتقا ایمنی در کار ادامه می یابد تا در پایان امسال شاهد هیچ گونه حادثه ای در حوزه فعالیت های مجموعه ومردم نباشیم.
تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق بهره مند هستند و هیچ سکونت گاه روستایی فاقد برق در استان وجود ندارد، مگر اینکه مکان هایی که افراد به صورت دائم در آن سکونت ندارند.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.