این جملات و بسیار بیش از این ها را می شد امروز در کلام استاندار خراسان شمالی شنید.
به گزارش سه شنبه شب اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بهانه این مباحث، برگزاری آیین کوچک اما صمیمی تجلیل و تکریم جانبازان شاغل در استانداری بود که به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد.
محمدرضا صالحی در این نشست، زادروز فرخنده شماری از ستارگان پرفروغ خاندان نبی مکرم اسلام (که درود خدا بر ایشان باد) را به حاضران شادباش گفت.
وی که خود سال ها پیش از این، ردای معلمی هم بر دوش انداخته است، البته از یاد نبرد که روزهای معلم و کارگر را نیز گرامی بدارد.
در سخنان امروز مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی، بیشترین تکرار واژه ها و محور بیشتر مباحث را «مردم» به خود اختصاص دادند. هر جایی که استاندار به نهضت اسلامی ملت ایران و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی اش اشاره داشت یا از تهدیدها و تحریم ها لب به سخن گشود، بلافاصله یادآور شد که حضور همین مردم باعث شد که کشور و نظام در این فراز و فرودها سرافرازانه پیش برود.
وی با اشاره به دیپلماسی مقتدرانه دولت یازدهم و پیروزی های پیاپی در عرصه سیاست بین الملل ازجمله مذاکرات با 6 قدرت جهانی و پیروزی دیپلماتیک در اوپک تصریح کرد: مذاکرات منتهی به برجام، به پشتوانه حضور مردم بود و عزت و اقتدار امروز ما، همه از مردم است.
وی خاطرنشان کرد: قطعنامه های تحریمی که دولت سابق آن ها را کاغذپاره می دانست، شرایط کشور را بغرنج کرده بود و فسادهای کلان به بهانه دور زدن تحریم، فقط یکی از تبعاتش بود، اما با حمایت مردم و هدایت رهبری و دیپلماسی هوشمندانه تیم سیاست خارجی دولت، اکنون تحریم ها برچیده شده و اختیار تولید و صدور نفت و خریدهای خارجی و میزان تولید و عرضه آن همه با خود ماست.
وی ادامه داد: برای نخستین بار، تراز تجاری کشور، در این دولت بود که مثبت شد و با رفع تحریم ها و گشایش های بانکی و بیمه ای، امروز مردم دستاوردهای فراوان دیگر اقتصادی را شاهد هستند.
استاندار خراسان شمالی به این جا که رسید، به برخی از موفقیت های این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تنها استانی بودیم که موفق شد صد در صد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای را جذب کند و همچنین رتبه نخست در صدور مجوز جذب سرمایه های خارجی را از آن خود کردیم.
صالحی با بیان این که همه باید برای عملیاتی شدن این مجوزها کمک کنند، افزود: تحقق اهداف و شعار سال که همان رونق تولید و اشتغال با مقاوم سازی اقتصاد است، با اجرایی شدن این قبیل طرح های سرمایه گذاری میسر می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های خدادادی و قابلیت های بالقوه استان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر تصریح کرد: طرح های مختلفی برای کمک به معیشت پایدار خانوارهای این استان در دست تهیه و اجراست که امید می رود طی 2 یا 3 سال آینده، این استان در شاخص های توسعه ای هم ردیف استان های میانی کشور قرار گیرد.
رئیس شورای اداری خراسان شمالی در بخش پایانی سخنان خود نیز به برخی از دغدغه های جانبازان حاضر در این نشست اشاره کرد و دستور داد، کارگروهی متشکل از مدیران مرتبط با این مسائل، تشکیل و با استفاده از همه ظرفیت های قانونی، راهکارهایی برای حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات جامعه ایثارگران و جانبازان اندیشیده شود.
حسن ختام سخنان امروز استاندار، اشاره به دو بیتی بود که به رسم مألوف قدیم و بهره گیری از حروف ابجد، به کشف جالبی رسیده است: «سیر کردم در حساب و به ابجد یافتم / نام زیبای اباصالح و عباس یکیست»؛ به این معنا که در حروف ابجد، هر دوی این اسماء مبارک، معادل 313 است؛ به تعداد یاران حضرت صاحب الزمان(عج) هنگام ظهور./
7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.