علی محمد جهانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون چهار کتابخانه در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه در دست ساخت است و چهار کتابخانه هم در سطح روستاهای بیدک، چناران، قلعه جوق وگریوان ساخته می شود.
وی با اشاره به اینکه فضای موجود کتابخانه ای استان 10 هزار و 500 مترمربع است که استانداردهای فضای کتابخانه ای را هم ندارد بیان داشت: زیربنای ساخت هشت کتابخانه در مجموع 11 هزار متر مربع است که بیش از فضای موجود کتابخانه های استان است.
وی گفت: با تکمیل این طرح ها، خراسان شمالی در سرانه فضای کتابخانه ای از میانگین های کشوری پیشی می گیرد.
وی از رشد 35 درصدی استان در شاخص اعضا و نزدیک به همین رقم نیز در شاخص امانت در مجموع 48 کتابخانه نهادی خبرداد و افزود: در بعضی شهر و روستاها شاهد هستیم چیزی حدود 30 درصد جمعیت عضو کتابخانه هستند.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی کتابخانه ای در استاندارهای فضای کتابخانه ای در بین 48 واحد نهادی فعال ندارد بیان داشت: امیدواریم شاهد بهره برداری از طرح هایی در استانداردهای فضای کتابخانه ای در استان باشیم.
جهانی، اولویت امسال فعالیت ها در فضای کتابخانه های استان را، زیبا وشاداب سازی وخرید تجهیزات مورد نیاز بخش های مختلف از جمله کودک در قالب اسباب بازی و نیازهای دیگر عنوان کرد وگفت: اعتبارات تملک دارایی در سال مالی 95-94 صد درصد تخصیص یافته است.
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی با اشاره به در پیش رو بودن برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و بهره ‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) بویژه حضرت امام رضا(ع) با مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان، هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار می شود.
جهانی، افزایش تعداد و موضوعات کتاب‌های مسابقه را از جمله تغییرات صورت گرفته در جشنواره امسال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این جشنواره در راستای تکریم ایام دهه کرامت برگزار می شود، منابعی با موضوع حضرت فاطمه معصومه و احمدبن موسی علیهم‌السلام به کتاب‌های جشنواره اضافه و تعداد کتاب‌ها دو برابر شده است.
وی با بیان اینکه کتاب‌های این دوره از جشنواره به اقتضای رده سنی برنامه ریزی شده است بیان داشت: کتاب 10 قصه از امام رضا (ع) برای کودکان، ماه غریب من برای نوجوانان، مهارت های زندگی در سیره رضوی برای نوجوانان و بزرگسالان، امام رضا (ع) و زندگی برای نوجوان و بزرگسال، بانوی ملکوت و چلچراغ از جمله کتاب های این جشنواره است
وی به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: کتابداران خراسان شمالی همچون سایر آحاد مردم در این رویداد مهم سیاسی کشور حضور پرشکوه ومشارکت حداکثری خواهند داشت.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.