به گزارش ایرنا، مهدی محمدی اظهار کرد: در خصوص هدایت تحصیلی در سال گذشته اعتراضات به حداقل رسیده بود و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده تا عرصه تعلیم و تربیت در شهرستان دچار هیچ گونه حاشیه ای نشود.
وی به برگزاری کلاس های کنکور سراسری سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: این کلاس ها در سال قبل با موفقیت برگزار شد و دو نفر از دانش آموزان در دوره های پزشکی قبول شدند و هفت نفر رتبه زیر 1000 را کسب کردند.
وی با اشاره به برگزاری پروژه مهر گفت: این پروژه بسیار مطلوب برگزار شد و تعداد 167 نفر از همکاران و دانش آموزان شرکت که رتبه های برتر استانی نیز کسب کردند.
محمدی بر هوشمند سازی مدارس نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون کمبودهایی در حوزه هوشمندسازی مدارس داریم .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان گفت: ثبت نام کتاب ها در سامانه به منظور ساماندهی و تسهیل امور دانش آموزان صورت گرفته و مبلغ 150 میلیون ریال از نوسازی مدارس برای دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی و متوسطه که بخشی از نیازهای دانش آموزان برای کتب تامین شود تخصیص یافته است و همچنین کمیته امداد حضرت امام نیز در خصوص تامین هزینه کتاب دانش آموزان تحت پوشش همکاری لازم را خواهد داشت.
محمدی با اشاره به تخصیص سهمیه 18 نفری در آزمون استخدامی سال گذشته گفت: متاسفانه تنها هفت نفر از نیروهای بومی شهرستان در این آزمون جذب شدند.
مدیر آموزش و پرورش راز و جرگلان در ادامه با اشاره به کسب رتبه سوم استانی در حوزه سواد آموزی گفت: رشد 20 درصدی در جذب اولیای بی سواد و بازمانده از تحصیل را نیز داشتیم.
محمدی با بیان این مطلب که بازمانده از تحصیل یک آسیب اجتماعی است گفت: از جمله مهم ترین دلایل ترک تحصیل دختران بویژه در مقطع متوسطه اول مسئله اختلاط دانش آموزان در مدارس است که راهکارهایی از جمله سرویس دانش آموزی ارائه شده است .
وی عمده ترین دلیل ترک تحصیل پسران را نیز پایین بودن وضع معیشتی خانواده ها و به تبع آن بکارگیری پسران به عنوان نیروی کار دانست و افزود: کمبود نیروی تخصصی در مدارس نیز از عوامل دیگری است که در آمار بازمانده از تحصیل تاثیر دارد.
محمدی برنامه های هفته گرامیداشت معلم را دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ سپاس، مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و جشن ویژه روز معلم در مرکز شهرستان اشاره کرد.
شهرستان راز و جرگلان واقع در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد 10 هزار و 400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.