به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در سال 95 یک تن و 642 کیلوگرم مواد مخدر غیرصنعتی در استان کشف شده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل 15 درصد افزایش دارد.
وی افزود: در سال گذشته میزان کشف مواد مخدر صنعتی در استان در مقایسه با سال ماقبل 88 درصد رشد داشته است.
وی گفت: در سال گذشته بیش از پنج کیلوگرم و 800 گرم مواد مخدر صنعتی کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 750 کیلوگرم مواد مخدر در قالب طرح های مشترکی که با استان های دیگر انجام شد، کشف شده است.

* تاکید بر اشتغال زایی برای خانواده های آسیب دیده از اعتیاد
سرپرست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در این نشست بر اشتغال زایی برای زندانیان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد تاکید کرد و افزود: در این زمینه ساخت چند سوله در سفر رهبر معظم انقلاب برای خانواده های زندانیان مصوب شده است که پیگیری ها در این زمینه در دست انجام است.
محمود ثمینی با بیان اینکه خرید و تجهیز سوله ها در دست انجام است گفت: این سوله ها برای ایجاد اشتغال تهیه می شوند زیرا معتادان باید شغل پایدار داشته باشند که دوباره به اعتیاد باز نگردند.
سرپرست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ساخت چهار سوله با اعتبار 24 میلیارد ریال با مساحت دو هزار و 400 متر مربع مصوب شده و تصمیم بر این است که سه سوله در شهرک فرش خریداری و سه سوله دیگر نیز ساخته شود.
وی افزود: از آنجایی که در مصوبه، خرید سوله مصوب شده بود، پیگیر هستیم اصلاح موافقت نامه انجام و ساخت سوله نیز محقق شود.
وی اظهار کرد: مشاور و پیمانکار برای ساخت سوله گرفته شده است و مکان ساخت سه سوله در زندان ها جانمایی شده است که در هر زندان سوله ای با مساحت 600 متر مربع ساخته می شود.
سرپرست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: با ساخته شدن این سوله ها اشتغال مناسبی برای زندانیان ایجاد می شود تا بتوانند منبع درآمدی داشته باشند وخانواده های خود را حمایت کنند.

*حمایت از کارهای پژوهشی
ثمینی در بخش دیگر سخنان خود بر انجام تحقیق و پژوهش در زمینه حل مشکل مواد مخدر تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف و رسیدن به موفقیت در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد استاده از طرح های پژوهشی مورد توجه این شورا است و حمایت از تحقیقات و پژوهش ها مورد حمایت قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه بجنورد نیز در زمینه حمایت از طرح های تحقیقاتی دانشجویان با موضوع مواد مخدر گفت: در این باره باید ارتباط نزدیک تر و بهتری با دانشگاه برقرار شود.
احمد محقر اظهار کرد: نیاز است تا موانع و مشکلات و خوان ها برای ورود به این عرصه برداشته شود.

*مشکل اعتیاد جدی است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد گفت: اعتیاد مشکل عمده در نقاط حاشیه شهر است و نیاز است تا برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این مناطق تدبیر اندیشه شود.
خسرو منعمی اظهار کرد: شهرداری می تواند زمین های رها شده در سطح شهر را به فضای ورزشی برای جوانان اختصاص دهد و در این باره برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه با وجود برنامه ها و تلاش های انجام شده، مشکل اعتیاد هنوز کاهش نداشته است افزود: معضل اعتیاد در جامعه جدی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
1744/7185 / خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.