محمود دلپسند روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مانه وسملقان اظهار کرد: هر چند نرخ بیکاری در کشور بالا است اما، این روند سال 92 در استان 12.4 درصد بود که این میزان در سال گذشته به 11.2 درصد رسید.
وی با بیان اینکه نامگذاری های هرسال که از سوی رهبری انجام می شود در راستای رفع مشکلات اقتصادی در جامعه است گفت: به همین دلیل امسال که سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است رفع معضل بیکاری اهمیت ویژه ای دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های لازم برای جهش اقتصادی را فراهم ساخت، گفت: اصلاح رویه های اداری و دادن اختیارات کامل به مراکز استان ها و شهرستان ها نقش زیادی در بخش اقتصادی دارد.
وی در خصوص واحدهای تولیدی در استان گفت: تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی در سال 92 ، 523 واحد بود که این میزان هم اکنون به 878 واحد رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: از 73 درصد واحدهای سال 92، فعال و نیمه فعال و 27 درصد دیگر هم راکد بودند.
دلپسند افزود: با جذب اعتبار و تزریق آن به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال، این گونه واحدها هم اکنون به 83.3 درصد و واحدهای راکد هم به 16.7 درصد رسیده است.

* هیچ دستگاهی حق تبلیغ له یا علیه نامزدی را ندارد
فرماندار شهرستان مانه وسملقان هم گفت: با توجه به نزدیک شدن انتخابات هیچ دستگاهی حق ندارد له یا علیه کسی در انتخابات تبلیغات کند.
غلامرضا عوض زاده افزود:همه ما وظیفه داریم به عنوان کارگزار از آرای مردم صیانت کنیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن کوچ عشایر گفت: مدیران مربوطه باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و دامپزشکی شهرستان واکسن های مورد نیاز را حتما به طور جدی برای دام ها پیگیر باشد.
وی همچنین در بخش اشتغالزای در شهرستان گفت: کمیته امداد تعداد 230 فقره اشتغال با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان، بهزیستی با اعتبار سه میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید نیز برای 130 نفر با عتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان اشتغال ایجاد کرده است.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.