سید ابراهیم علوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته از برداشت آب از منابع زیر زمینی استان به میزان 12 میلیون مترمکعب جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه مخازن منابع زیر زمینی دشت های استان 60 میلیون مترمکعب کسری آب داشتند افزود: اکنون با جلوگیری از برداشت آب از چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه، بخشی از کسری مخازن زیر زمینی آب استان جبران شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، سطح آب زیر زمینی در دشت شیروان هشت سانتی متر و در دست سملقان 27 سانتی متر بالا آمده است.
علوی افزود: این میزان از افزایش سطح ارتفاع آب در سال های گذشته سابقه نداشته است.
وی درباره نظارت و رصد برداشت از منابع آب سطحی و یا زیر زمینی در استان گفت: سال گذشته حدود 20 گروه گشت و بازرسی در این شرکت تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته تنها پنج گروه گشت و بازرسی در استان فعال بود افزود: امید می رود امسال با تامین اعتبار مناسب، اقدامات مناسبی در زمینه رصد برداشت منابع آبی استان انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی به برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب گفت: در قالب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب 11 پروژه به شرکت آب منطقه ای واگذر شده است و در سال گذشته این پروژه ها بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار داشت اما هیچ گونه اعتباری تزریق نشد.

***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.