به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در نشست اعضای هیئت های بازرسی انتخابات شهرستان های استان با اشاره به 3 وظیفه ذاتی دست اندرکاران انتخابات شامل تأمین سلامت، امنیت و قانونمداری با هدف جلب مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: بازرسان و سربازرسان باید بر این فرایندها نظارت داشته باشند که با توجه به محدودیت منابع موجود، کار سنگینی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات پیش رو در استان خراسان شمالی 179 بازرس و 34 سربازرس پیش بینی شده است که به عنوان نمایندگان اصلی مجری انتخابات در شعب حاضر می شوند و باید ضمن ممانعت از بروز تخلفات، موارد لازم را گزارش دهند.
صالحی نتیجه کار بازرسان انتخابات را در حفظ امانت داری و رعایت حق الناس بسیار موثر دانست و اضافه کرد: فعالیت این افراد در تأمین امنیت و قانونمداری فرایندهای انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری نیز اثرگذار خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد: هماهنگی و تعامل اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در استان، برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی را رقم بزند.
دراین نشست محمدحسین علی نیا معاون استاندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان شمالی نیز ضرورت دقت نظر و تلاش برای تحقق انتخاباتی سالم را از وظایف هیئت های بازرسی ذکر کرد و گفت: در هر شهرستان 3 نفر به عنوان عضو هیئت بازرسی مشخص شده اند و حکم آن ها نیز ابلاغ شده است و با توجه به آمار اعلامی، به ازای هر 6.6 صندوق، یک بازرس و برای هر 33 صندوق هم یک سربازرس خواهیم داشت.
مهدی کرامتی مدیرکل بازرسی استانداری و دبیر هیئت بازرسی اتنخابات استان نیز با تشریح وظایف بازرسان و سربازرسان، نظارت بر حسن اجرای تمام فرایندها و حصول اطمینان از سلامت تمام مراحل انتخابات به ویژه در روز رأی گیری و رصد تخلفات و گزارش این مسائل را مورد تأکید قرار داد و از تدوین برنامه های آموزشی برای بازرسان و سربازرسان انتخابات خبر داد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به طور هم زمان در 29 اردیبهشت ماه آتی برگزار خواهد شد.
در خراسان شمالی، پنج هزار و 469 نفر برای تصدی2 هزار و 445 کرسی شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند.
از این تعداد 829 داوطلب برای تصدی 118 کرسی شورای شهر و چهارهزار و 640 داوطلب برای تصدی 2 هزار و 327 کرسی شورای اسلامی روستایی وارد عرصه شده اند.
پنج هزار و 212 نفر از داوطلبان مرد و 257 نفر زن هستند.
آرای مردم استان در دوره پنجم انتخابات شورای شهر و روستا، در 749 حوزه انتخابیه و در یکهزار و ٦٨ صندوق، جمع آوری می شود.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
****
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس: https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
همچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند. https://t.me/irnaBOJ
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.