مهدی مودی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد کل اولیای بی سواد دانش آموزان این استان را طبق آخرین آمار، 2 هزار و 919 نفر عنوان و اظهار کرد: تاکنون هزار و 442 نفر از اولیای بی سواد این استان باسواد شده اند.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه با اطلاع رسانی خود از مهم ترین عوامل پیشرفت در هر جامعه محسوب می شوند گفت: سوادآموزی از حقوق اولیه انسانی است و پایه و اساس پیشرفت و یادگیری مادام العمر از طریق سوادآموزی میسر است لذا سوادآموزی خانواده ها را توانمند کرده و کیفیت زندگی را ارتقاء می بخشد.
مودی افزود: امام خمینی در سال 58 بسیج عمومی برای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه تاکید کرد که این دستور و تاکید هم باسوادان جامعه و هم بیسوادان را در برمی گرفت و امروز نیز این فرمان امام راحل همچنان پابرجا بوده و ما نیز به عنوان ادامه دهندگان راه ایشان بایستی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم.
به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.