حسن نامجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: از کشاورزان این استان می خواهیم تا قبل از تهیه سموم به کلینیک های سطح استان مراجعه و با راهنمایی گیاه پزشکان و با نسخه اقدام به خرید کنند.
وی افزود: 68 وی اظهار کرد: کشاورزان باید طبق نسخه و دستور کارشناس مربوطه سموم مورد نیاز را خریداری کنند تا به صورت استاندارد از این ماده استفاده شود و سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی بیش از استاندارد نباشد چرا که بیماری های مختلفی به همراه خواهد آورد.
وی افزود: افرادی که بدون مراجعه به کلینیک ها و بدون نسخه محصولات خود را سمپاشی کنند در صورت مواجه با آسیبی از هیچ گونه خدماتی برخوردار نخواهند شد و هیچ مرجعی قانونی به آنان پاسخگو نیست اما اگر کشاورزان با نسخه اقدام کنند در صورت خسارت می توانند پیگیر باشند.
این مسوول با بیان اینکه گیاه پزشکان طبق قانون بدون نسخه نمی توانند سموم مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار دهنده افزود: در صورت مشاهده تخلف به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد شد که در سال گذشته در هر شهرستانی هفت تا هشت مورد تخلف گزارش شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: اکنون 131 پروژه در سطح بیش از 2 هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های استان در حال اجرا است.
نامجو افزود: سامانه های آبیاری قطره ای نیز در 942 هکتار از زمین های منطقه دشت در زمین های زراعی و باغی انجام می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در باره نحوه تامین اعتبار پروژه های آبیاری تحت فشار گفت: اکنون به ازای تمام پرونده های تکمیل شده، بودجه اختصاص داده شده است.
وی تعداد اشتغال مستقیم در این حوزه را یک هزار و 970 نفر ذکر کرد و افزود: دولت در این راستا کمک های خوبی کرده است که از کشاورزان می خواهیم در این راستا اقدام کنند.
نامجو تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان را دو هزار و 600 نفر عنوان کرد و گفت: اعضای زیر مجموعه این سازمان در 20 رشته در حوزه های زراعت، باغی، دامپروری، منابع طبیعی، جنگل داری، محیط زیست و سایر هستند که 177 شرکت نیز در همین زمینه مشغول به فعالیت هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 344هزار هکتار عرصه کشاورزی 82 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.
3007/ 6042 خبرنگار:ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستراگم به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.