دکتر محمد فرامرز شنبه در گفت و گو با ایرنا آغاز عملیات کاشت اصله نهال زرشک کوهی در این روستای پایلوت را اواخر فروردین ماه عنوان و اظهار کرد: سال گذشته در روستاهای پایلوت پروژه بین المللی منارید خراسان شمالی، 2 هزار اصله نهال توت کاشته شد.
وی با بیان اینکه زرشک یکی از محصولات مرتعی در این استان است گفت: بهره برداری اصولی از عرصه منابع طبیعی، افزایش پوشش گیاهی، افزایش توان اقتصادی، اشتغال زایی و درآمدزایی از جمله اهداف کاشت اصله نهال زرشک کوهی در روستای پایلوت منارید سرداب سرانی در شیروان است.
فرامرز با اشاره به روستاهای پایلوت پروژه بین المللی منارید در این استان افزود: این روستاها شامل قتلیش در بجنورد، تفتازان، قلهک و سرداب در شیروان، بربر قلعه و تازه قلعه است.
معاون آبخیزداری و مدیر هماهنگی پروزه بین المللی منارید خراسان شمالی گفت: پارسال برای پروژه بین المللی منارید در این استان 75 هزار دلار از سازمان جنگل ها مصوب شد و پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی براساس موافقت نامه صورت گرفت.
طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.
خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون و 33هزار هکتار عرصه طبیعی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.