محمدنقی کاظمیان سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به همین منظور مراحل رشد گندم در سال زراعی جاری 30 تا 35 روز به سال زراعی گذشته عقب است.
وی گفت: در سال زراعی جاری 150 هزار و 837 هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت بهاره گندم رفت که از این میزان چهار هزار و 975 هکتار گندم آبی و 101 هزار و 762 هکتار گندم دیم است.
وی با اشاره به نقش تغذیه گیاهی در رشد گندم گفت: هم اکنون 15 درصد مزارع گندم در مرحله 3 تا چهار برگی، 54 درصد در مرحله شروع پنجه، 28 درصد پنجه کامل و 3 درصد ساقه دیم است که 15 درصد از مزارع گندم آبی و دیم این استان از مرحله رشدی معمول عقب هستند.
کاظمیان افزود: در این راستا 20 هزار تن کود اوره برای این استان تدارک دیده شده که از این میزان 9 هزار و 214 تن خریداری و برای شهرستان ها حمل شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در این خصوص از پیشرفت 66 درصدی برخوردار هستیم گفت: به کشاورزان توصیه می شود برای رشد گندم از کود اوره استفاده کنند زیرا که در گندم آبی مراحل رشد عقب است و جبران این مراحل رشدی توسط کود اوره میسر است.
کاظمیان با بیان اینکه امسال کود اوره به اندازه کافی به شهرستان ها حمل شده است افزود: همچنین استقبال کشاورزان این استان از کود اوره خوب بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انشتار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.