سید جواد سیدالموسوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان جریمه مربوط به 250 فقره پرونده تخلف اقتصادی رسیدگی شده است و مابقی پرونده ها در دست بررسی و رسیدگی است.
وی افزود: در طرح نوروزی، یکهزار و 303 مورد بازرسی از بازار استان توسط این اداره کل انجام شد که این بازرسی ها منتج به تشکیل 630 فقره پرونده تخلف شده است و تاکنون حدود یک سوم از این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نیمی از بازرسی های انجام شده منتج به کشف تخلف شده است اظهار کرد: اولویت ما در انجام بازرسی ها، تامین سلامت مردم در استفاده از اجناس و کالاها است و در این زمینه، رویکرد ما رصد سلامت بهداشتی بازار است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس تمرکز بازرسان ما بر جلوگیری از عرضه کالاها و مواد غذایی تاریخ گذشته و یا ناسالم بوده است.
وی افزود: مهم ترین تخلف های بهداشتی شناسایی شده در این طرح مربوط به کشتارگاه ها بوده است.
سیدالموسوی گفت: هدف از انجام بازرسی ها و نظارت بر بازار، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برخورد با متخلفان و جلوگیری از ارتکاب تخلف است.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، رعایت نشدن مقررات نظام صنفی همچون درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نشدن فاکتور بیشترین آمار تخلفات اقتصادی در طرح نوروزی را به خود اختصاص داده است.
7185 / 1744خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.