سرهنگ موسی الرضا حیاتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی عرصه های طبیعی مربوط به شهرستان فاروج با 180 هکتار بوده است اظهار کرد: سهل انگاری مردم در خاموش کردن کامل آتش و انداختن ته سیگار در جاده از مهم ترین علل آتش سوزی بوده است.
وی از وقوع 40 فقره آتش سوزی عرصه های طبیعی این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا سه نفر شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که هم اکنون پرونده آنان در دست رسیدگی است.
سرهنگ حیاتی در خصوص پیشگیری از آتش سوزی افزود: انتظار می رود اداراتی همچون راه و شهرسازی که می تواند در بحث پیشگیری از حریق کمک کند در حاشیه جاده ها اقدام به تیغ زنی علف های هرز کنند که در صورت انداختن ته سیگار رهگذران عبوری به مراتع سرایت نکند.
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهروندان و مسافران باید از رها کردن آتش در طبیعت به طور جدی خودداری کنند گفت: همچنین گردشگران از رها کردن اشیای ذره بینی مانند شیشه که موجب آتش سوزی می شود یا ته سیگار و ذغال افروخته بشدت پرهیز کنند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.