فرجی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: سیزدهم فروردین را روز طبیعت نامگذاری کرده‌اند؛ طبیعتی که در کشور پهناور ایران، از دیرباز مورد احترام است و مردمان این سرزمین زاینده، در حفظ و پاکیزگی آن کوشیده‌اند.
وی گفت: امسال هم در مبادی روستاها و تفرجگاههای پرتردد شهرستان اقدام به توزیع کیسه زباله می شود تا در روزی که به نام طبیعت نامگذاری شده شاهد نازیبا شدن این فضاها نباشیم.
وی به تعامل بخشداری های شهرستان برای داشتن روز طبیعتی با تولید کمترین زباله اشاره کرد و بیان داشت: بخشداری های شهرستان هم در تفرجگاه های روستاهای زیر مجموعه خود اقدام به توزیع کیسه زباله می کنند.
وی با تاکید بر ضرورت مهربانی هرچه بیشتر باطبیعت بیان داشت: در سالی که گذشت مردم در شهرستان فاروج در حفظ طبیعت مشارکت موثری داشته اند گفت: در سالی که گذشت 12 قطعه از گونه های مختلف هما، عقاب، اردک و... از سوی مردم به بهزیستی تحویل داده شد.
فرجی گفت: در همین روزهای نخستین سال، یک بهله عقاب و یک بچه خوک از سوی دوستداران طبیعت تحویل داده شده است که عقاب بعد از تیمار به طبیعت بازگردانده شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج به لحاط حیات وحش با توجه به قرار داشتن بخشی از کوه شاه جهان در شهرستان غنی است بیان داشت: قوچ، میش اوریال، ببر و... وحوشی هستند که در طبیعت شهرستان رویت شده اند.
در شهرستان فاروج، روستاهای استاد، خسرویه، اسفجیر، خوکانلو، پرکار، سد چری، ریزه، خرق، باش محله و... از مهمترین تفرجگاه ها است که در سیزده فروردین هم بیشترخانواده ها این نقاط را به عنوان مقصد خود تعین می کنند.
برپایی جشن‌ها و آیین های ویژه روز سیزدهم فروردین، ریشه باستانی و تاریخی دارد مردم ایران در دوره‌های مختلف تاریخی، نوروز را جشن آفرینش و آغاز هستی و زایش می‌دانستند و پایان آن را روز 13 فروردین می‌پنداشتند؛ آن را بسیار مبارک و فرخنده می‌دانستند.
امیدواریم امسال مردم با طبیعت در روزی که به نام این موهبت الهی است مهربان تر باشند.
خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
7187/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.