به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معصومه ابتکار سه شنبه در دیدار با استاندار این استان با اشاره به برنامه مدون سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد روستاهای سبز، رویکرد درنظرگرفته شده برای این منظور را شامل توجه به اقتصاد و مشاغل سبز و کارآفرینی مبتنی بر طبیعت گردی با جلب مشارکت مردم بویژه اهالی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده برشمرد.
وی مشخصه دوم روستاهای سبز را برنامه ریزی برای حل مشکلات زیست محیطی این روستاها ازجمله معضل زباله خواند و بر همکاری دیگر دستگاه ها و مجموعه قوا برای نیل به اهداف زیست محیطی تأکید کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه به خراسان شمالی با مسئولان قضایی خراسان شمالی و همچنین در شورای اداری این استان شرکت می کند.
سامانه کنترل کارخانه سیمان، سامانه آنلاین تعدادی واحد صنعتی از جمله مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین و افتتاح سامانه آنلاین خروجی تصفیه خانه شهر بجنورد با حضور معصومه ابتکار افتتاح می شود .
آغاز اجرایی عملیات شبکه و تصفیه خانه روستاهای رویین ، بک پولاد و مایوان هم از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای سفر معاون رئیس جمهوری در خراسان شمالی است .
خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون هکتار گستره دارد که اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو و مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را با گستره 194 هزار و 141 هکتار را مدیریت می کند.
براساس سرشماری سال 95 استان خراسان شمالی 863 هزار و 204 نفر جمعیت دارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.