به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، نوروز امسال تاحدودی متفاوت تر از سال های گذشته بود؛ چون این آیین و جشن باستانی برای نخستین بار به ثبت جهانی رسید و به عبارتی، در زمره میراث معنوی مشترک جهانیان قرار گرفت.
در خراسان شمالی، این خطه موسوم به گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها نیز که رنگین کمانی زیبا از اقوام و جاذبه های گوناگون را در خود جای داده، با برگزاری جشنواره های ملی گردشگری و برپایی نوروزگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و سوغات، تلاش شده است نشاط آفرینی نوروز برای هم استانی ها و مسافران جلوه ای دوچندان بیابد.
البته همت مضاعف دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، شیرینی نوروز امسال را بیشتر هم کرده است؛ با کاهش آمار تصادفات جاده ای و افزایش شمار بازدید مسافران و گردشگران از جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان.
این گزارش حاکیست، مقام عالی دولت در خراسان شمالی در بازدید روز یکشنبه خود از ستاد اجرایی خدمات سفر، از نوروز به عنوان میراثی یاد کرد که باید از آن حراست و به نسل های آینده منتقل کرد. محمدرضا صالحی با بیان این که با نظارت استانداری و همکاری تمام دستگاه های عضو این ستاد و استقبال مردمی از کمپین 'نه به تصادفات' نوروز امسال کاهش 50درصدی تصادفات جاده ای را در استان شاهد بوده ایم، تصریح کرد: باید تلاش شود درصد بیشتری از مسافرانی که از این استان تردد می کنند، از جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی و موزه ها و تفرجگاه های آن دیدن کنند.
وی هم چنین از تمام کسانی که در پاسداشت نوروز و خدمت رسانی به مسافران نوروزی شبانه روز مشغول فعالیت هستند، قدردانی کرد.
برابر اعلام دستگاه های مسئول، از ابتدای نوروز امسال تاکنون تردد بیش از 2 میلیون و 400هزار دستگاه خودرو و ورود بیش از یک میلیون و 400 هزار مسافر به استان ثبت شده که 12 درصد آن ها از جاذبه های گردشگری دیدن کرده اند. این رقم در مقایسه با نوروز گذشته 6درصد افزایش داشته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان شمالی در ادامه برنامه های این روز، از قرارگاه پلیس راه استان و مرکز مانیتورینگ و سامانه های نظارت بر حمل و نقل جاده ای استان، یک پایگاه امداد و نجات هلال احمر، راهدارخانه امین ا... و پایگاه اورژانس جاده ای 115 دیدن کرد و با حضور در یک پایگاه جمعیت هلال احمر، میثاق نامه کمپین ملی 'نه به تصادفات جاده ای' را امضا کرد و از همگان خواست با پیوستن به این پویش ملی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری امن برای خود و دیگران فراهم کنند.
صالحی هم چنین در بازارچه صنایع دستی، سوغات و خدمات سفر که در بوستان ملی باباامان بجنورد دایر شده است، از غرفه های آن دیدن و با غرفه داران گفت و گو کرد.
از نکات جالب توجه این بازدیدها، توجه و نگاه ویژه استاندار به تولیدات بومی و ملی بود.
در بازارچه های نوروزی استان 325 غرفه به عرضه سوغات و محصولات مختلف اختصاص یافته است. نوروز امسال هم چنین 21 پایگاه امداد و نجات هلال احمر، 38 پایگاه سلامت اورژانس و 22 اکیپ راهداری برای ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و هم استانی ها فعال شده است.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.