حسن وحید سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار این عملیات را 10 میلیارد و 900 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: بهره برداری 4.2 تن توسعه و غنی سازی رویشگاه ها شیره باریجه از 4 رویشگاه در سطح استان در گذشته با درآمد بهره مالکانه حدود یک میلیارد ریال با اشتغالزایی سه هزار نفرروز ودرآمد زایی چهار میلیارد و 200 میلیون ریال انجام شد.
وی از کشت سه هزار متر مربع باریجه در ایستگاه کرنخ خبر داد و گفت: همچنین اجرای عملیات احیا و توسعه رویشگاه گیاه دارویی وصنعتی باریجه حدود 220 هکتار در راستای قراردادهای بهره برداری(طرحهای بهره برداری درق ،خمبی،کوه پلنگ،گریوان،بیگان،قشلاق کاره) انجام شده است.
وحید افزود: در سال جاری تأمین نهاده مورد نیاز(600 کیلوگرم بذر باریجه ،4000 اصله نهال گلدانی زرشک وحشی ،30 کیلوگرم بذر زالزالک زرد و40 کیلو گرم بذر زرشک وحشی خشک) بذور زالزالک و زرشک وحشی برای تولید نهال در نهالستان های این استان کشت شد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.