به گزارش ایرنا، حسین پیلتن روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این بدهی حدود 120 میلیارد ریال است که مقرر شده با زمین، تهاتر شود.
وی افزود: 70 میلیارد ریال از بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی، مربوط به جریمه های دیرکرد بود که با پیگیری های انجام شده، جریمه ها بخشوده شده و قرار است اصل بدهی که حدود 120 میلیارد ریال است، با زمین تهاتر شود.
وی به تهیه چارت تشکیلاتی شهرداری بجنورد اشاره کرد و افزود: تهیه این چارت، یکی از اقدامات مهم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بجنورد بود.
پیلتن تصریح کرد: بر این اساس شهرداری بجنورد چهار معاونت شامل معاونت های 'فنی و امور زیربنایی'، 'خدمات شهری'، 'شهرسازی و معماری' و 'توسعه مدیریت و منابع' خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس این مصوبه، شهر بجنورد تنها 2 منطقه خواهد داشت و منطقه ای به نام منطقه مهر دیگر در تقسیم مناطق شهری بجنورد وجود ندارد.
وی تعداد سازمان های شهرداری بجنورد در این مصوبه را هفت سازمان عنوان و اظهار کرد: سازمان های تابع شهرداری بجنورد شامل سازمان های 'عمران و بازآفرینی شهری'، ' سیما، منظر و فضای سبز شهری'، 'سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی'، ' فرهنگی، اجتماعی و ورزشی'، 'حمل و نقل بار و مسافر'، 'مدیریت آرامستانها' و 'مدیریت پسماند' است.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: اساسنامه این سازمان ها مصوب شده و برای تایید به استانداری ارسال شده است.
وی از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری بجنورد خبر داد و گفت: نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری می توانند در آزمونی که در سال آتی برگزار می شود شرکت کنند تا برای تبدیل وضعیت به پیمانی اقدام شود.
وی تصویب طرح جامع مبلمان شهری را یکی از اقدامات مهم در شورای شهر عنوان کرد و گفت: هر آنچه در زمینه پیاده روسازی و یا خرید و نصب نیمکت ها درسطح شهر انجام شده، بر اساس این طرح جامع بوده است و اجرای آن سبب شده تا از اجرای طرح ها به صورت سلیقه ای توسط شهرداران جلوگیری شود.
پیلتن به تصویب طرح جامع ترافیکی برای شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، تمام تقاطع های اصلی شهر به سیستم هوشمند کنترل ترافیکی مجهز باشند.
وی افزود: چهار دستگاه هوشمند ترافیکی خریداری شده که دو دستگاه نصب شده و دو دستگاه دیگر در حال نصب است.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر بجنورد از دیگر اقداماتی است که در این دوره از شورای اسلامی شهر پیگیری شد و این طرح در سال 94 ابلاغ شد.
به گفته وی، موافقت با سرمایه گذاری های مشارکتی شهرداری بجنورد در چند طرح همچون هماگ، ناوک و طلای سفید از دیگر اقدامات پیگیری شده در شورای شهر بجنورد است.
وی با اشاره به اتمام قرارداد پروژه هماگ با شهرداری گفت: اکنون پروژه هماگ به علت تاخیر در اجرای پروژه، باید به شهرداری جریمه پرداخت کند.
پیلتن درباره راه اندازی بازار چه عرضه محصولات دریایی در بجنورد گفت: این طرح مصوبه شوار را دارد و قرار بود در این شهر دایر شود اما به نتیجه نرسید و امید می رود با ورود سرمایه گذار به نتیجه برسد.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد به موافقت کمیسیون ماده پنج با افزایش دو طبقه به تعداد طبقات پارکینگ طبقاتی اشاره کرد و افزود: این طرح در هشت طبقه اجرا می شود که دو طبقه تجاری و 6 طبقه پارکینگ است.
پیلتن درباره توقف طرح پارک بان اظهار کرد: این طرح در مقطعی از زمان اجرا شد اما به علت هایی متوقف ماند اما در تلاش هستیم تا در سال آتی اجرای طرح پارک بان با برگزای مناقصه و انتخاب پیمانکار از سر گرفته شود.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: برای اجرای شهر بازی جدید در این شهر زمینی به مساحت 54 هکتار در ضلع شرقی کشتارگاه به شهرداری معرفی شده است که البته قابلیت توسعه واگذاری زمین مزبور وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند با جذب سرمایه گذار و یا با استفاده از منابع مالی تملک و دارایی نسبت به اجرای شهربازی اقدام کند.
7185 / 1744خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.