به گزارش ایرنا کیوان دژهوت سه شنبه در نشست خبری بدون ذکر جزییات میزان مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی اظهار کرد: در نشست هایی که با دستگاه های بدهکار داشتیم و با پیگیری های استانداری، تلاش شده است تا این مطالبات به شهرداری پرداخت شود.
بر اساس اعلام دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی، شهرداری های این استان یک هزار و 40 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه دارند که نیمی از این رقم مربوط به شهرداری بجنورد است.
شهردار بجنورد درباره مطالبات این نهاد از بخش غیردولتی گفت: بخش هایی از این مطالبات با استفاده از سیاست های تشویقی که داشتیم، پرداخت شده است.

* فضایی به پارکینگ شهر افزوده نشده است
دژهوت در بخش دیگر سخنان خود به مشکل پارکینگ در شهر بجنورد اشاره و اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته و برابر قانون، 58 میلیارد ریال پارکینگ در این شهر فروخته شده است اما حتی یک سانتی مترمربع به فضای پارکینگ در این شهر افزوده نشده است.
وی با بیان اینکه بودجه های دریافت شده از محل فروش پارکینگ، صرف هزینه های جاری شده است گفت: امسال هر آنچه از محل فروش پارکینگ به دست آمده، در حسابی ذخیره شده تا صرف اجرا و یا تامین فضای پارکینگ شود.
دژهوت به طرح پارکینگ طبقاتی بجنورد اشاره کرد و گفت: با موافقت کمیسیون ماده پنج، دو طبقه بر فضای توقفگاه طبقاتی بجنورد افزوده می شود.

*تسویه بدهی مالیاتی
شهردار بجنورد گفت: در سال 93 و 94، هیچ رقمی بابت مالیات مربوط به حقوق کارمندان شهرداری به اقتصاد و دارایی پرداخت نشده بود و به همین لحاظ شهرداری بدهکار بود اما اکنون 18 میلیارد ریال بابت مالیات پرداخت شده و البته 30 میلیارد ریال نیز بخشودگی دریافت کرده ایم.

* رونق ساخت و ساز
شهردار بجنورد در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت ساخت و ساز در شهر بجنورد گفت: امسال صدور پروانه های ساختمانی به لحاظ شمار پرونده ها، 80 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در 11 ماهه امسال در منطقه 2 این شهر 320 پرونده صدور پروانه ساختمانی به ثبت رسیده که مساحت آن 112 هزار و 920 مترمربع بوده است.
دژهوت افزود: میزان پروانه ساختمانی صادر شده در این مدت به نسبت مدت مشابه سال گذشته به لحاظ متراژ ساخت و ساز 32 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در شهرداری منطقه 1 و منطقه مهر نیز به ترتیب 134 هزار و 245 مترمربع و 39 هزار و 358 مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده است که میزان افزایش این ارقام نیز 30 درصد است.

*تنها شهردار بجنورد هستم که تنخواه نگرفتم
شهردار بجنورد درباره بدهکاری شهرداران پیشین بجنورد به شهرداری گفت: تنها شهردای هستم که به شهرداری بدهکار نیستم و تنخواهی دریافت نکرده ام.

*پرونده قبر و پایه چراغ ها در دست بررسی
دژهوت درباره خرید پایه چراغ های نصب شده در معابر شهر با قیمت بیش از متعارف گفت: این پرونده در بازرسی در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: پرونده ای نیز با موضوع بررسی تخلف مربوط به خرید و فروش قبر در آرامستان نیز باز و در دست بررسی است.

تحقق درآمد 900میلیارد ریالی
شهردار بجنورد با اشاره به بودجه یکهزار و 300 میلیارد ریالی شهر در سال 95 گفت: تلاش داریم تا 900 میلیارد ریال از درآمدهای شهرداری محقق شود.
شهرداری بجنورد دارای مناطق 1، 2 و شهرداری مهر و گلستان شهر است و خدمات شهری را از طریق این مناطق به ساکنان این شهر 200 هزار نفری ارائه می دهد.
7185 / 1744خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.