عبدالله یوسفی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 44 درصد هم از منابع زیرزمینی در بخش کشاورزی استفاده می شود اظهار کرد: استفاده از سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی بهره وری آب را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه اولویت این سازمان در راستای ارتقای راندمان بهره وری آب است گفت: کشاورزانی که از روش های نوین در انتقال و مصرف آب استفاده کرده و نسبت به افزایش راندمان آبیاری اقدام کرده اند، هم به ذخایر آب و هم به استفاده بهینه از مصرف آب کمک می کنند.
یوسفی با اشاره به اعتبارات سامانه های آبیاری نوین در سال گذشته گفت: اعتبار تصویب شده این بخش 600 میلیارد ریال بود که 120 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و امسال هم 380 میلیارد تومان اعتبار برای سامانه های آبیاری نوین اختصاص یافته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه 50 هزار هکتار از اراضی آبی استان مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری است گفت: در لایحه بودجه سال 96 اعتبار خوبی برای توسعه این سامانه ها در زمین های کشاورزی دیده شده است و انتظار می رود کشاورزان از این فرصت ها استفاده کنند.
یوسفی افزود: تا 80 درصد از هزینه های اجرای سامانه های نوین آبیاری از سوی دولت تامین و مابقی هزینه ها به صورت اعتبار تسهیلاتی توسط متقاضی پرداخت می شود.
در استان خراسان شمالی از جمعیت 941 هزار نفری بیش از 400 هزار نفر در قالب 117 هزار خانوار در روستاها سکونت دارند که 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی را با 82 هزار بهره برداری راهبری می کنند.
سالانه در این استان بیش از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.