به گزارش ایرنا حسن لنگری سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین پایانی این جشنواره فردا برگزار می‌شود.
وی افزود: خراسان شمالی به لحاظ انجام طرح‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سایر فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت از استان های پیش رو است و بر این اساس انتظار می‌رود در حمایت و تخصیص اعتبار توجه ویژه‌ای به این استان مبذول شود.
وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار معمولا بر اساس تعداد دانش آموزان انجام می‌شود و در این زمینه شمار دانش آموزان خراسان شمالی کم است و اعتبار آن گونه که‌ انتظار می‌رود تزریق نمی شود بنابراین درخواست این است که اعتبارات با لحاظ کردن فعالیت های انجام شده تخصیص یابد.
لنگری به اجرای طرح 'مجد' یا مدارس 'جاده دانایی' در مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح در 40 باب آموزشگاه در شهرستان های اسفراین، بجنورد، شیروان و راز و جرگلان اجرایی می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: طرح مجد در مدارس مناطق ویژه، دانش آموزان را تحت پوشش قرارداده است.
لنگری درباره توجه به اگاهی بخشی به کودکان و دانش آموزان در زمینه پیشگیری از سوء استفاده جنسی گفت: با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری 30 نفر از مدرسان، آموزش های لازم را دیده اند و این مدرسان تربیت شده، به خانواده ها، معلمان و دانش آموزان آگاهی های مورد نیاز را عرضه می کنند.
وی افزود: البته این آموزش ها هنوز اغاز نشده است.
استان خراسان شمالی بیش از160 هزار دانش آموز دارد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.