به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی سه شنبه در همایش تبیین پیوست فرهنگی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: غارت فرهنگی و غیرت فرهنگی دو مقوله ای است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی غارت فرهنگی را یک آسیب و غیرت فرهنگی را درمان آن دانست و افزود: غارت به این معنا است که جامعه به سمتی حرکت کند که ارزش های اصیل آن استحاله شود، قهرمانان فرهنگی کمرنگ و قهرمانان بدلی جایگزین شوند.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نسبت به جایگزین شدن قهرمانان بدلی به جای قهرمانان واقعی گوشزد کرد و گفت: در منابع دینی هم به غارت فرهنگی توجه شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تهاجم و شبیخون را مصادیق غارت فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: جامعه دینی باید از غیرت فرهنگی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل غارتگران و آنان که می خواهند صداقت را به غارت ببرند، بایستد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و آن را از نمودهای غیرت دینی در جامعه عنوان و اظهار کرد:
غیرت دینی باید همیشه ما را در صحنه و در میدان، جلودار نگه دارد و با تجهیز به غیرت دینی باید در مقابل غارتگران و مهاجمان ایستادگی کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: در جامعه ما، آنان که از ارزش های دینی و فرهنگی دفاع کرده و در مقابل غارتگران فرهنگی می ایستند، غیرتمند فرهنگی معرفی شده و دارای احترام هستند.
وی گفت: دشمن غارتگر است و تلاش دارد بنیه های اعتقادی، فرهنگی و معنوی ما را متزلزل کند بنابراین ما باید فرهنگ غیرت دینی را در جامعه تقویت کنیم.
این همایش با حضور حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بجنورد در حال برگزاری است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.